3 manieren waarop een ochtendtraining je hele dag kan verbeteren

Heb je moeite met de ochtend? Ontdek hoe je je dag op de juiste manier kunt starten met een ochtendtraining.

Ik houd van de ochtend. Ik spring met een glimlach uit bed en maak mijn kopje thee, neem mijn honden mee voor een wandeling en rijd naar kantoor om naar de sportschool te gaan. En dat alles voor 7 uur 's morgens. Voor sommigen klinkt dat misschien als een marteling, vooral als je' s ochtends moeite hebt om uit bed te komen. Ik ga niet suggereren dat je meteen om 5 uur ’s ochtends moet beginnen, maar ik raad je aan om elke dag een paar minuten eerder op te staan zodat je uiteindelijk een 30 minuten workout kunt doen.

Als je ervoor kunt zorgen dat je 's ochtends een korte workout doet, denk ik dat je lichamelijke veranderingen zult gaan zien. Nog belangrijker is dat je je elke dag positiever en productiever gaat voelen. Ik waardeer dat we allemaal individuen zijn met verschillende persoonlijkheden en dat de beste tijd voor jou voor een workout misschien later op de dag is. Er zijn echter enkele grote voordelen verbonden aan het starten van je dag met een ochtendtraining. Laat me mijn top drie fitnesstips met je delen om een poging te doen om je te overtuigen om vroeg uit bed te springen.

3 manieren waarop een ochtendtraining je dag kan verbeteren

Gezondere keuzes op het gebied van voeding
Wanneer je je dag kick-start met sporten, is de kans groot dat je overdag gezondere voedingskeuzes maakt. De ochtend is een tijd waarin mensen vaak zin hebben in suiker, vet en koolhydraten, omdat ze het gevoel hebben dat deze voedingsmiddelen hen helpt wakker te worden. Wanneer je je dag begint met ongezonde keuzes, dan schommelt je bloedsuikerspiegel. Suikerrijke voeding kan zeer verslavend zijn. Als je je dag begint met een donut, is de kans groter dat je de hele dag slecht eet.

Krijg een energieboost
De natuurlijke energieboost die een workout routine biedt, bespaart je zoveel onnodige en ongezonde calorieën. Veel mensen die ik spreek, zeggen dat ze bewust de voorkeur geven aan verse voeding nadat ze gesport hebben. Een training in de ochtend die je hartslag verhoogt en het bloed laat stromen, kan je alert en positiever maken.

Versla het verkeer
Als je door je werk te maken hebt met spitsuren, overweeg dan om lid te worden van een sportschool in de buurt van je werk. Dit zal je helpen om je tijd in de ochtend beter te besteden. Vroegtijdig naar huis gaan om te trainen in plaats van in het bumper-aan-bumper verkeer te zitten, zal niet alleen helpen om je lichaam te verbeteren, maar de mentale voordelen en stressverlichting die je ervaart, kan je humeur enorm verbeteren. Als je niet naar een sportschool kunt gaan, kan je overwegen vroeg naar het werk te gaan en een wandeling te maken.

Ik begrijp dat het tijdens de zomermaanden veel gemakkelijker is om je aan te passen aan een ochtendtraining, omdat het buiten licht is. Tijdens de wintermaanden, zal ik toegeven dat de verleiding om een ​​uur langer in bed te blijven liggen veel groter is, zelfs voor een ochtendtrainer als ik. Daarom probeer ik je te overtuigen nu aan de slag te gaan met een gezonde ochtendroutine. Als je de gewoonte hebt om in de komende paar weken een vroege workout te doen, dan zal tegen de tijd dat de winter er weer is, dit niet meer veranderen.


Gerelateerd

Alle artikelen
Houd je kinderen actief met deze zomerfitnessactiviteiten

Houd je kinderen actief met deze zomerfitnessactiviteiten

Auteur: Samantha Clayton

Er is een vraag waar veel ouders mee te maken hebben wanneer schoolvakanties komen: hoe houd ik mijn kinderen bezig? Het antwoord begint met het kiezen van de juiste fitnessactiviteiten en sporten voor hun leeftijd. Deze inspanning is de moeite waard, omdat lichaamsbeweging niet alleen je kinderen actief en gezond houdt, maar het kan ook voordelen hebben voor het terug naar school gaan, zoals een bijdrage aan hun prestaties in de klas. Hogere fysieke activiteitsniveaus zijn in verband gebracht met een verbeterde concentratie en geheugen bij studenten.

Lees meer

Efficiënte trainingen voor thuis: de voordelen van HIIT en crosstraining

Efficiënte trainingen voor thuis: de voordelen van HIIT en crosstraining

Auteur: Herbalife Nutrition

Fitnesstrends zijn altijd een hot topic: mensen willen weten wat de nieuwste trainingsprogramma’s zijn waarmee ze in shape kunnen komen. Op dit moment kunnen de leidende trends in de fitnesswereld worden onderverdeeld in twee hoofdgroepen: holistisch en functioneel.

Lees meer

Hoe atleten de angst voor sportprestaties kunnen overwinnen

Hoe atleten de angst voor sportprestaties kunnen overwinnen

Auteur: Herbalife Nutrition

Atleten concentreren zich op verschillende variabelen om ervoor te zorgen dat ze optimaal presteren: een voedzaam en gezond dieet volgen, regelmatig trainen, de juiste supplementen nemen en voldoende rust krijgen. Maar prestatie gaat niet alleen over een optimale fysieke conditie; psychologische factoren spelen ook een belangrijke rol. Wanneer je een wedstrijd, race of competitief evenement hebt, kan je last krijgen van angst voor sportprestaties. Het kan komen in de vorm van overmatige opwinding of nervositeit, wat de besluitvorming en prestaties kan verstoren.

Lees meer