Doelen 1

Hoe je je goede voornemens voor het nieuwe jaar kunt behouden

Het is belangrijk om de juiste balans te vinden in de goede voornemens die je maakt. Je moet jezelf uitdagen om het verschil te maken, maar in redelijke mate, zodat je niet ontmoedigd raakt.

Doelen 2

10 tips om het hele jaar door aan je goede voornemens te voldoen

Januari zou niet zijn wat het is als we geen goede voornemens zouden maken. Velen van ons proberen elk jaar het roer over te nemen. We beloven onszelf dat we dit jaar evenwichtiger zullen eten, afvallen of weer in vorm komen. Het probleem is dat we in het begin meestal veel energie steken in de goede voornemens, maar de oude gewoontes komen vaak snel terug, soms al binnen een paar weken.

Een deel van het probleem is dat als het nieuwe jaar nadert, we in een echte sprint gaan. We willen alles in korte tijd veranderen en we beginnen aan een mislukte transformatie poging. In plaats van een waanzinnige sprint naar de finishlijn, moeten goede voornemens worden gezien als oefeningen. Je moet dagen, weken, maanden trainen om het lang vol te kunnen houden.

Als je het hele jaar door je goede voornemens wilt kunnen volhouden, dan zal je de tijd moeten nemen. Hier zijn enkele dingen die je zullen helpen:

Definieer het gedrag dat je wilt veranderen

Om slechte gewoonten te veranderen en te vervangen door goede, moet je beginnen met nadenken over je huidige gedrag. Als je bijvoorbeeld weet dat je meer eet dan je zou moeten, dan kan het helpen om dit toe te geven en een beetje geïrriteerd te zijn.

Wees redelijk in je goede voornemens

De eerste stap bij het handhaven van een goed voornemen is in de eerste plaats om ervoor te zorgen dat deze redelijk is. Dit is veel effectiever dan het stellen van onbereikbare doelen die een paar meter van de startlijn worden verlaten.

Richt je op specifieke doelen

Als je je voornemens verwoordt, definieer ze dan heel precies. "Minder vet eten" is prima, maar het is te vaag. Stel in plaats daarvan een meetbaar doel 'mijn vetinname te beperken tot 40 gram per dag'. "

Geef prioriteit aan je goede voornemens

Als je lijst met goede voornemens te lang is, dan moet je ze prioriteit geven en beginnen met de gemakkelijkste. Het kan je helpen zelfvertrouwen te krijgen en te weten dat je kunt slagen in alles wat je van plan bent te doen. Maar als je denkt dat je te veel veranderingen tegelijk doorvoert, dan moet je je lijst beperken.

Schrijf je goede voornemens op

Als je hebt besloten wat je voornemens zijn, schrijf ze dan op. Door je uitdagingen en je schema op te schrijven, dan kan je je eraan houden.

Plan de implementatie van nieuwe gewoonten

Als je eenmaal je toezeggingen hebt gedaan, moet je plannen hoe je je nieuwe gewoonten in de praktijk gaat brengen. Als je aan je eetgewoonten werkt, heb je dan al je verleidingen in huis om te snacken onderdrukt? Als je van plan bent meer te koken, heb je dan het juiste voedsel in je koelkast, kast en vriezer?

Oefen deze nieuwe gewoonten en houd je voortgang bij

Wees geduldig. Het kost tijd om nieuwe gewoonten te hebben en er natuurlijk en comfortabel uit te zien. Houd de "meetwaarden" bij die je in je voornemens hebt opgenomen, zoals calorie-inname of vetinname, het aantal porties fruit en groenten dat je hebt gegeten, of het aantal evenwichtige ontbijtjes dat je hebt bereid.

Leer van je fouten

Laat je niet afschrikken door tegenslagen, probeer in plaats daarvan lessen te leren. Probeer erachter te komen wat je in de steek heeft gelaten en hoe je die valkuil in de toekomst kunt vermijden.

Bouw voort op je successen en beloon jezelf

Als je gedragsveranderingen hebt aangebracht die je hebt kunnen volhouden, kun je op die successen voortbouwen door je vastberadenheid aan te passen. En vergeet niet jezelf te belonen en deze successen te erkennen.

Zoek steun

Vrienden, familieleden en online gemeenschappen kunnen van onschatbare waarde zijn. Om dit te doen, maak je je doelen bekend aan de mensen om je heen. En als je je hulp aan anderen aanbiedt, kan het je misschien helpen bij je inspanningen.

Nog meer tips? Klik hier.


Gerelateerd

Alle artikelen
Casa Herbalife Nutrition

Casa Herbalife Nutrition

Auteur: Herbalife Nutrition

Samen met onze distributeurs halen we jaarlijks een mooi bedrag op voor onze Casa Herbalife Nutrition “Pedagogisch Centrum Wagenschot”. Dit doen we middels onze eigen stichting HNF (Herbalife Nutrition Foundation). Wagenschot biedt begeleiding, behandeling, training en beroepsopleiding voor jongeren met emotionele en gedragsstoornissen, al dan niet in combinatie met een mentale beperking. Maar hoe zet Wagenschot ons mooie bedrag in om kwetsbare kinderen te helpen? Lees hieronder een aantal persoonlijke verhalen. We hebben voor fictieve namen gekozen wegens privacy van de kinderen.

Lees meer

Vijf tips om je algehele welzijn te ondersteunen

Vijf tips om je algehele welzijn te ondersteunen

Auteur: Dana Ryan

Als je per dag vijf aspecten voor je gezondheid oppakt, dan kan je hiermee je welzijn ondersteunen. Een recent gepubliceerd rapport van de Centers for Disease Control and Prevention (CDC), gebaseerd op 30 jaar aan gegevens, schetst een vijfpuntenplan voor preventie en de vijf gezondheidsgerelateerde gedragingen.

Lees meer

Waarom menselijke verbinding de sleutel is tot optimaal welzijn

Waarom menselijke verbinding de sleutel is tot optimaal welzijn

Auteur: Kent Bradley

Mensen hebben nood aan sociale verbinding, maar veel factoren, zoals stress en de huidige tijd, kunnen ons een geïsoleerd gevoel geven. Losgekoppeld zijn van anderen kan leiden tot minder energie, minder effectiviteit omdat we steeds meer alleen op onszelf vertrouwen, en zelfs meer stress.

Lees meer