Houd je kinderen actief met deze zomerfitnessactiviteiten

Er is een vraag waar veel ouders mee te maken hebben wanneer schoolvakanties komen: hoe houd ik mijn kinderen bezig? Het antwoord begint met het kiezen van de juiste fitnessactiviteiten en sporten voor hun leeftijd. Deze inspanning is de moeite waard, omdat lichaamsbeweging niet alleen je kinderen actief en gezond houdt, maar het kan ook voordelen hebben voor het terug naar school gaan, zoals een bijdrage aan hun prestaties in de klas. Hogere fysieke activiteitsniveaus zijn in verband gebracht met een verbeterde concentratie en geheugen bij studenten.

De sleutel is om vooruit te plannen. Hier zijn enkele tips:

Skip, hop en jump (3-6 jaar)

Voor jongere kinderen van drie tot zes jaar is het belangrijk om sport en activiteiten leuk te houden en veel mogelijkheden voor hen om zelfvertrouwen op te bouwen en grote motorische bewegingen onder de knie te krijgen.

Springen, springen, springen en klimmen, evenals het gebruik van ballen en hoepels zijn allemaal geweldige manieren om de ontwikkeling van motorische vaardigheden te bevorderen. De zomer is ook een perfecte tijd voor jongere kinderen om te leren zwemmen. En als ze in dit stadium geen fan zijn van water, is uitstapjes naar de speeltuin om door de klimrekken te navigeren en met andere kinderen te spelen ook een geweldige optie voor speelse activiteiten.

Teamsporten en individuele activiteiten (6-12 jaar)

Op deze leeftijd worden je kinderen zich meer bewust van hun individuele interesses. Het is cruciaal om hiermee rekening te houden en hen te begeleiden naar sporten die passen bij hun leeftijd, persoonlijkheid en capaciteiten.

Als je kind van gezonde competitie en teamsporten houdt, zijn basketbal, voetbal of volleybal geweldige opties. Voor kinderen die misschien meer introvert zijn of gewoon liever solo gaan, overweeg dan om te dansen, hardlopen of atletiekoefeningen te doen.

Wat je kinderen ook verkiezen, zorg ervoor dat je ze begeleidt naar activiteiten waarin ze denken dat ze kunnen slagen. Dit zal hen helpen hun zelfrespect te ontwikkelen, evenals hun kritisch denkvermogen.

Georganiseerde sporten (tieners)

Voor tieners die sporten op de middelbare school beoefenen, is de zomer een goed moment om fit te worden en aan conditionering te werken. Veel middelbare scholen bieden sportverkenningskampen aan, zodat tieners kunnen leren welke sporten ze leuk vinden en waar ze vaardig in zijn.

Voor zwemmers is de junior strandwachttraining die door veel steden wordt aangeboden een fantastisch gezond programma - het richt zich zowel op conditionering als op levensreddende vaardigheden.

Vaak hoeven tieners alleen maar naar buiten te gaan om te fietsen of te wandelen - dit zijn leuke opties die essentieel cardiovasculair werk bieden.

Wees veilig

Om op een veilige manier van de zonnige dagen te genieten, moeten jij en je kinderen deze tips volgen:

• Vermijd sporten op de heetste momenten van de dag.

• Gebruik altijd zonnebrandcrème - en blijf de hele dag opnieuw aanbrengen - en draag een baseballpet.

• Blijf gehydrateerd. Pak een koelbox in of bereid vloeistoffen voor de dag voor, zoals water en sportdranken, om gehydrateerd te blijven.

Een laatste suggestie: haal de stekker uit het stopcontact! De zomer is een geweldige kans om als gezin tijd door te brengen. Plan in plaats van tv, tablets en smartphones actieve dagen naar het park, een wandeling op het strand of een wandeling in je nabije omgeving.

Met een beetje planning kunnen jij en je kinderen samen genieten van een actieve zomer.

Nog meer tips? Klik hier.

Gerelateerd

Alle artikelen
Efficiënte trainingen voor thuis: de voordelen van HIIT en crosstraining

Efficiënte trainingen voor thuis: de voordelen van HIIT en crosstraining

Auteur: Herbalife Nutrition

Fitnesstrends zijn altijd een hot topic: mensen willen weten wat de nieuwste trainingsprogramma’s zijn waarmee ze in shape kunnen komen. Op dit moment kunnen de leidende trends in de fitnesswereld worden onderverdeeld in twee hoofdgroepen: holistisch en functioneel.

Lees meer

Hoe atleten de angst voor sportprestaties kunnen overwinnen

Hoe atleten de angst voor sportprestaties kunnen overwinnen

Auteur: Herbalife Nutrition

Atleten concentreren zich op verschillende variabelen om ervoor te zorgen dat ze optimaal presteren: een voedzaam en gezond dieet volgen, regelmatig trainen, de juiste supplementen nemen en voldoende rust krijgen. Maar prestatie gaat niet alleen over een optimale fysieke conditie; psychologische factoren spelen ook een belangrijke rol. Wanneer je een wedstrijd, race of competitief evenement hebt, kan je last krijgen van angst voor sportprestaties. Het kan komen in de vorm van overmatige opwinding of nervositeit, wat de besluitvorming en prestaties kan verstoren.

Lees meer

Streamen en stretchen: 5 eenvoudige stretchoefeningen om te doen tijdens het tv kijken

Streamen en stretchen: 5 eenvoudige stretchoefeningen om te doen tijdens het tv kijken

Auteur: Samantha Clayton

Laten we eerlijk zijn, na een lange dag gewerkt te hebben of voor anderen gezorgd te hebben, kijken we er allemaal naar uit om op de bank neer te ploffen en naar onze favoriete tv-programma's te kijken. Maar de hele dag zitten resulteert in stijve gewrichten tijdens het bewegen, waardoor mensen hun spieren langer en sterker maken om blessures te verminderen, vooral naarmate we ouder worden. Volgens American College of Sports Medicine (ACSM) moeten volwassenen twee tot drie keer per week flexibiliteitsoefeningen doen. Maar velen van ons vinden het moeilijk om te stretchen in een drukke week. Overweeg dit: door slechts vijf eenvoudige oefeningen per avond te doen, kan je aan je training beginnen en niks van je favoriete show missen.

Lees meer