Houd je kinderen actief met deze zomerfitnessactiviteiten

Er is een vraag waar veel ouders mee te maken hebben wanneer schoolvakanties komen: hoe houd ik mijn kinderen bezig? Het antwoord begint met het kiezen van de juiste fitnessactiviteiten en sporten voor hun leeftijd. Deze inspanning is de moeite waard, omdat lichaamsbeweging niet alleen je kinderen actief en gezond houdt, maar het kan ook voordelen hebben voor het terug naar school gaan, zoals een bijdrage aan hun prestaties in de klas. Hogere fysieke activiteitsniveaus zijn in verband gebracht met een verbeterde concentratie en geheugen bij studenten.

De sleutel is om vooruit te plannen. Hier zijn enkele tips:

Skip, hop en jump (3-6 jaar)

Voor jongere kinderen van drie tot zes jaar is het belangrijk om sport en activiteiten leuk te houden en veel mogelijkheden voor hen om zelfvertrouwen op te bouwen en grote motorische bewegingen onder de knie te krijgen.

Springen, springen, springen en klimmen, evenals het gebruik van ballen en hoepels zijn allemaal geweldige manieren om de ontwikkeling van motorische vaardigheden te bevorderen. De zomer is ook een perfecte tijd voor jongere kinderen om te leren zwemmen. En als ze in dit stadium geen fan zijn van water, is uitstapjes naar de speeltuin om door de klimrekken te navigeren en met andere kinderen te spelen ook een geweldige optie voor speelse activiteiten.

Teamsporten en individuele activiteiten (6-12 jaar)

Op deze leeftijd worden je kinderen zich meer bewust van hun individuele interesses. Het is cruciaal om hiermee rekening te houden en hen te begeleiden naar sporten die passen bij hun leeftijd, persoonlijkheid en capaciteiten.

Als je kind van gezonde competitie en teamsporten houdt, zijn basketbal, voetbal of volleybal geweldige opties. Voor kinderen die misschien meer introvert zijn of gewoon liever solo gaan, overweeg dan om te dansen, hardlopen of atletiekoefeningen te doen.

Wat je kinderen ook verkiezen, zorg ervoor dat je ze begeleidt naar activiteiten waarin ze denken dat ze kunnen slagen. Dit zal hen helpen hun zelfrespect te ontwikkelen, evenals hun kritisch denkvermogen.

Georganiseerde sporten (tieners)

Voor tieners die sporten op de middelbare school beoefenen, is de zomer een goed moment om fit te worden en aan conditionering te werken. Veel middelbare scholen bieden sportverkenningskampen aan, zodat tieners kunnen leren welke sporten ze leuk vinden en waar ze vaardig in zijn.

Voor zwemmers is de junior strandwachttraining die door veel steden wordt aangeboden een fantastisch gezond programma - het richt zich zowel op conditionering als op levensreddende vaardigheden.

Vaak hoeven tieners alleen maar naar buiten te gaan om te fietsen of te wandelen - dit zijn leuke opties die essentieel cardiovasculair werk bieden.

Wees veilig

Om op een veilige manier van de zonnige dagen te genieten, moeten jij en je kinderen deze tips volgen:

• Vermijd sporten op de heetste momenten van de dag.

• Gebruik altijd zonnebrandcrème - en blijf de hele dag opnieuw aanbrengen - en draag een baseballpet.

• Blijf gehydrateerd. Pak een koelbox in of bereid vloeistoffen voor de dag voor, zoals water en sportdranken, om gehydrateerd te blijven.

Een laatste suggestie: haal de stekker uit het stopcontact! De zomer is een geweldige kans om als gezin tijd door te brengen. Plan in plaats van tv, tablets en smartphones actieve dagen naar het park, een wandeling op het strand of een wandeling in je nabije omgeving.

Met een beetje planning kunnen jij en je kinderen samen genieten van een actieve zomer.

Nog meer tips? Klik hier.

Gerelateerd

Alle artikelen
Burpees: voor- en nadelen van deze krachttraining

Burpees: voor- en nadelen van deze krachttraining

Auteur: Herbalife Nutrition

Burpees zijn een zeer populaire workout-oefening (vooral bij de crossfit). Zullen we je overtuigen om deze oefening elke week te doen? We zullen voor jullie alle voor- en nadelen op een rijtje zetten van deze krachttraining.

Lees meer

Je sport maar komt aan in gewicht: waarom?

Je sport maar komt aan in gewicht: waarom?

Auteur: Herbalife Nutrition

Sport en gewichtstoename kunnen hand in hand gaan. Waarom? Ontdek de antwoorden en oplossingen vanuit ons! Afvallen kan een van de drijfveren zijn om aan sport te doen. Gewichtstoename met sport is echter ook mogelijk. Sporten betekent niet altijd afvallen.

Lees meer

10 tips om in shape te blijven en gewichtstoename op school te vermijden

10 tips om in shape te blijven en gewichtstoename op school te vermijden

Auteur: Samantha Clayton

Een studie beginnen is vaak spannend: de onafhankelijkheid, nieuwe vrienden en kennissen waarmee je in aanraking komt. Het betekent echter ook dat er tal van aanpassingen aan nieuwe schema's en routines moeten worden doorgevoerd, die de gezondheid en het gewicht van studenten kunnen aantasten. Het is belangrijk voor studenten om manieren te vinden om actief te zijn, stress te verminderen en een gezond eetplan hand te haven.

Lees meer