Meer energie krijgen wanneer je down bent

Het zijn stressvolle tijden. Veel mensen hebben moeite om thuiswerken te combineren met thuisonderwijs en de behoeften van het gezin of huisgenoten. Met al deze saamhorigheid is het vaak moeilijk om tijd voor jezelf te vinden, wat ons kan uitputten. Als je worstelt met energie, dan heeft dit invloed op hoeveel je aan anderen en, belangrijker nog, aan jezelf kunt geven.

Of ik nu voedingsadvies geef aan een medewerker, een atleet of mijn familie en vrienden, ik weet hoe belangrijk het is om door uitdagende momenten heen te gaan. Op zulke momenten moeten we vooral focussen op hoe we voor onszelf kunnen zorgen. Hier zijn 5 tips om je te helpen bij alles, van het opnieuw leren van algebra tot het afhandelen van weer een video call.

Beweeg meer

Met al het jongleren dat mensen doen om zichzelf en hun families goed te laten functioneren, kan het vinden van tijd om te sporten soms lastig zijn. Beweging geeft endorfine vrij, die een positieve invloed hebben op onze stemming en ons helpen energie terug te winnen. Zonder een sportschool of een training om naar toe te gaan, bevinden velen zich zonder een community om hen te motiveren. Online cursussen - van yoga tot pilates en krachttraining tot aerobics - zijn beschikbaar en vele zijn gratis. Ook kan een dagelijkse wandeling, fietstocht of hardlopen voordat het gezin wakker wordt, je helpen om de dag goed te beginnen.

Voeding

Voedsel is brandstof en levert de broodnodige energie om ons lichaam te ondersteunen. Onderzoek toont aan dat tijdens de pandemie de verkoop van ongezonde snacks omhoog is gegaan. Hoewel het een uitdaging is, is het belangrijk om een ​​uitgebalanceerd voedingspatroon te zoeken dat voedingsstoffen bevat die je nodig hebt om je dagelijkse activiteiten van brandstof te voorzien en een goede gezondheid te bevorderen en te behouden. Gezonde voeding zorgt ervoor dat je lichaam de voedingsstoffen, vitamines en mineralen krijgt die het nodig heeft om te werken. Voeg voedingsshakes die eiwitten bevatten toe aan je dieet - een gezonde en heerlijke manier om energie op te doen. En om je hele huishouden erbij te betrekken, maak van gezond eten een gezinsaangelegenheid door creatieve recepten te maken die stiekem ook voedzaam zijn.

Slapen

Slaap vult ons energieniveau aan. In tijden van stress vinden mensen slapen vaak moeilijker. Het creëren van een slaapruimte is de sleutel tot een goede nachtrust en het begint met een donkere kamer zonder afleiding. Wijd je slaapkamer exclusief aan om te slapen als dat lukt, zodat je niet in de verleiding komt om te werken of hobby's te doen. Neem een ​​pauze van de digitale wereld en laat de elektronische apparaten op een andere plek achter als je naar bed gaat. Creëer, zoals veel ouders voor hun baby's doen, een slaapritueel: een warm bad, een goed boek, een kopje kruidenthee en dan lekker slapen.

Sociale connecties

Ook al ben je misschien omringd door familie en collega's via video, er gaat niets boven praten met een goede vriend of een familielid op afstand om te lachen en te kletsen. Sociale connecties ondersteunen onze gezondheid en helpen ons te ondersteunen in moeilijke tijden. Of je nu de telefoon opneemt, sms't, praat of een oude schoolvriend een brief schrijft, contact leggen met anderen die je opbeuren is gezond voor je welzijn en zal je helpen verjongen.

Plan me time!

Aan de andere kant, met al deze saamhorigheid, verlangen veel mensen naar eenzaamheid. Me time plannen, zelfs voor 30 minuten, heeft een positieve invloed op je humeur en energie. Maak een boswandeling of in een nieuwe buurt. Vind tijd om in je slaapkamer te zijn, doe de lichten uit en adem uit, of pak een boek en zoek een rustige plek om te genieten van jouw me time. Meer dan ooit heb je tijd nodig om te ontspannen, bij te tanken of gewoon te dagdromen.

In moeilijke tijden moeten we voorzichtig zijn met onszelf. De beste manier waarop we weer energie kunnen krijgen wanneer we ons down voelen, is door prioriteiten te stellen en te zorgen voor onze mentale en fysieke gezondheidsbehoeften. Van gezond eten en sporten, tot me time of lachen met een vriend, ons lichaam heeft hulp nodig om bij te tanken en weer energie op te doen.

Klik hier voor tips voor een doe-het-zelf spa behandeling.

Gerelateerd

Alle artikelen
Duurzaamheid bij Herbalife Nutrition

Duurzaamheid bij Herbalife Nutrition

Auteur: Herbalife Nutrition

Duurzaamheid staat steeds meer in de spotlight. Regelmatig zie je op het nieuws iets over de klimaatverandering. Volgens veel wetenschappers wordt deze klimaatverandering vooral veroorzaakt door de mens. Voornamelijk door de verbranding van fossiele brandstoffen komt er veel CO2 in de lucht. En dit zorgt dan weer voor opwarming van de aarde. Heel veel bedrijven zijn zich hiervan bewust en focussen zich op duurzaamheid. Wat heeft Herbalife Nutrition reeds verbeterd op dit gebied? En wat zijn de toekomstplannen? In deze blog vind je alle informatie omtrent duurzaamheid Bij Herbalife Nutrition.

Lees meer

Creëer een plan voor een gezonde levensstijl dat voor jou werkt

Creëer een plan voor een gezonde levensstijl dat voor jou werkt

Als het gaat om fit en gezond worden, zijn er veel factoren die kunnen bijdragen aan je algehele gevoel van welzijn. Van voeding en rust, tot stress, werkverplichtingen, erfelijkheid en meer. Dit zijn slechts enkele van de vele dingen die jouw persoonlijke resultaten kunnen beïnvloeden.

Lees meer

Women empowerment is cruciaal voor het einde van honger

Women empowerment is cruciaal voor het einde van honger

Auteur: Herbalife Nutrition

Als vrouwen empowered worden, profiteert de samenleving als geheel hiervan. Studies tonen aan dat empowerment van vrouwen leidt tot gezondere gezinnen, verminderde kindersterfte, hogere scholingspercentages en sterkere economieën met een hoger BBP. Desondanks worden vrouwen onevenredig zwaar getroffen door honger. Vrouwen en meisjes vormen 60% van het aantal mensen met honger, 821 miljoen mensen wereldwijd. De redenen daarvoor zijn geworteld in verschillende complexe en vaak met elkaar verweven kwesties, waaronder cultuur, genderongelijkheid, toegang tot middelen, onderwijs en meer.

Lees meer