Op pad naar de Hiking Trails voor Fitness en Plezier

Hiken is een geweldige manier om buiten te komen. Hier een aantal ideeën om je te laten hiken voor fitness en plezier.

1. Verbeterde cardiovasculaire functie
Een milde tot matige intensiteit van de training is gekoppeld aan een verbetering van de longcapaciteit en een verhoogde hartfunctie.

2. Verbeterde balans en coördinatie
Het ruige en gevarieerde terrein van de meeste hiking trails dwingt jouw lichaam om zich te stabiliseren, waardoor je evenwicht en coördinatie op den duur verbetert.

3. Verbeterde stemming
Als je de tijd neemt om uw drukke leven even achter je te laten en van het buitenleven te genieten, kun je stress afbouwen, terwijl de stimulans om te genieten van de natuur –– de vergezichten, geuren en taferelen –– je mentaal alerter kan laten voelen.

4. Gewichtsverlies
Lichamelijke activiteit verbrandt calorieën en een langzame en stabiele cardiovasculaire activiteit bevordert de vetverbranding. Hiken, gecombineerd met goede voeding, kan tot een aanzienlijk gewichts- en vetverlies leiden.

5. Plezier hebben
Het ontdekken van nieuwe trails en buiten zijn is gewoon plezierig. Even jouw drukke dag achter je laten en tijd doorbrengen met vrienden, terwijl je een activiteit als hiken doet, kan jouw humeur verbeteren.

Je kunt ontspannen hiken en genieten van jouw omgeving, kletsen met een vriend of dagdromen terwijl je van de natuur geniet, maar je hebt ook de mogelijkheid om je innerlijke hiking goeroe te vinden en jouw wandeling te intensiveren tot een calorie-verslindend sportief avontuur.

Zo kunt u meer uit uw hike halen:
1. Verhoog het tempo van de wandeling
Probeer trailrunning om de intensiteit van je beweging te verhogen. Als je nog niet klaar bent voor het hardlopen, probeer dan afwisselend snelwandelen en joggen.

2. Verhoog de helling
Hoe steiler de helling, hoe harder jouw lichaam moet werken. Zoek een hike met een uitdagende helling.

3. Trek steeds naar grotere hoogtes
Trainen op grotere hoogte heeft veel gezondheidsvoordelen en kan jouw algehele conditie verbeteren. Het is echter iets wat langzaam opgebouwd moet worden.

4. Varieer het terrein
Begin op overwegend vlakke paden en bouw op tot zand- of rotsachtige oppervlakken. Hiken op oneffen terrein versterkt alle kleine spieren en pezen in uw voeten en enkels.

Hiken kan vol avontuur, plezier, zweet en verbrande calorieën zijn, maar zoals bij alle activiteiten, is het uiteindelijk wat je er zelf maakt. Het beste advies is om op pad te gaan, te genieten en te zien hoe hiken uw kan helpen om uw doelen te bereiken.

Gerelateerd

Alle artikelen
De krachtige impact van Coaching

De krachtige impact van Coaching

Als we het woord “coach” horen, hebben we waarschijnlijk allemaal een persoon in gedachten. Veel mensen dragen de titel “coach” en je kunt ernaar kijken als een persoon die je vertelt wat je moet doen. Maar als je de enorme impact hebt ervaren die een coach kan hebben, niet alleen voor een team, maar ook voor specifieke individuen, weet je dat het meer is dan een titel.

Lees meer

Herbalife Nutrition: al jaren de officiele voedingssupplier van de Franse Volleybal Federatie

Herbalife Nutrition: al jaren de officiele voedingssupplier van de Franse Volleybal Federatie

Auteur: Herbalife Nutrition

Sinds jaren is Herbalife Nutrition de trotse officiele voedingssupplier van Franse Volleybal Federatie. Herbalife Nutrition geeft de gericht advies en productondersteuning voor elke speler en zorgt er zo voor dat de teams optimaal kunnen presteren.

Lees meer

Herbalife Nutrition ambassadeur Anca Bucur behaalt voor de zesde keer de titel Miss Fitness Universe

Herbalife Nutrition ambassadeur Anca Bucur behaalt voor de zesde keer de titel Miss Fitness Universe

Auteur: Herbalife Nutrition

Anca Bucur, aerobic trainer en Herbalife ambassadeur heeft op “Miss Fitness Universe” in Miami voor de zesde keer de wereldkampioenstitel gewonnen. Bucur, die 32 jaar oud is, werd negen maanden geleden moeder. In een Facebook post bekende ze dat de wedstrijd "de mooiste, meest interessante, ontroerende en inspirerende uitdaging is". Deze trofee bevestigt dat je alles kunt doen wat je wilt, zolang er maar betrokkenheid, discipline, ambitie, veel werk en passie is".

Lees meer

Vind een member

Vind een member x