Op pad naar de Hiking Trails voor Fitness en Plezier

Hiken is een geweldige manier om buiten te komen. Hier een aantal ideeën om je te laten hiken voor fitness en plezier.

1. Verbeterde cardiovasculaire functie
Een milde tot matige intensiteit van de training is gekoppeld aan een verbetering van de longcapaciteit en een verhoogde hartfunctie.

2. Verbeterde balans en coördinatie
Het ruige en gevarieerde terrein van de meeste hiking trails dwingt jouw lichaam om zich te stabiliseren, waardoor je evenwicht en coördinatie op den duur verbetert.

3. Verbeterde stemming
Als je de tijd neemt om uw drukke leven even achter je te laten en van het buitenleven te genieten, kun je stress afbouwen, terwijl de stimulans om te genieten van de natuur –– de vergezichten, geuren en taferelen –– je mentaal alerter kan laten voelen.

4. Gewichtsverlies
Lichamelijke activiteit verbrandt calorieën en een langzame en stabiele cardiovasculaire activiteit bevordert de vetverbranding. Hiken, gecombineerd met goede voeding, kan tot een aanzienlijk gewichts- en vetverlies leiden.

5. Plezier hebben
Het ontdekken van nieuwe trails en buiten zijn is gewoon plezierig. Even jouw drukke dag achter je laten en tijd doorbrengen met vrienden, terwijl je een activiteit als hiken doet, kan jouw humeur verbeteren.

Je kunt ontspannen hiken en genieten van jouw omgeving, kletsen met een vriend of dagdromen terwijl je van de natuur geniet, maar je hebt ook de mogelijkheid om je innerlijke hiking goeroe te vinden en jouw wandeling te intensiveren tot een calorie-verslindend sportief avontuur.

Zo kunt u meer uit uw hike halen:
1. Verhoog het tempo van de wandeling
Probeer trailrunning om de intensiteit van je beweging te verhogen. Als je nog niet klaar bent voor het hardlopen, probeer dan afwisselend snelwandelen en joggen.

2. Verhoog de helling
Hoe steiler de helling, hoe harder jouw lichaam moet werken. Zoek een hike met een uitdagende helling.

3. Trek steeds naar grotere hoogtes
Trainen op grotere hoogte heeft veel gezondheidsvoordelen en kan jouw algehele conditie verbeteren. Het is echter iets wat langzaam opgebouwd moet worden.

4. Varieer het terrein
Begin op overwegend vlakke paden en bouw op tot zand- of rotsachtige oppervlakken. Hiken op oneffen terrein versterkt alle kleine spieren en pezen in uw voeten en enkels.

Hiken kan vol avontuur, plezier, zweet en verbrande calorieën zijn, maar zoals bij alle activiteiten, is het uiteindelijk wat je er zelf maakt. Het beste advies is om op pad te gaan, te genieten en te zien hoe hiken uw kan helpen om uw doelen te bereiken.

Gerelateerd

Alle artikelen
De stressreactie: Wat is het en hoe kun je het tegengaan?

De stressreactie: Wat is het en hoe kun je het tegengaan?

Auteur: Herbalife Nutrition

Door Dr. Kent Bradley, Chief Health and Nutrition Officer, Herbalife Nutrition. Wist je dat ons lichaam geen onderscheid maakt tussen stressbronnen - het reageert gewoonweg op de stress. Dus, of deze stress nu voortkomt uit een feitelijke gebeurtenis - zoals een auto die je bijna raakt - of gewoon een gedachte; 'ik vraag me af of ik ooit door een auto zal worden aangereden', het lichaam kan op een vergelijkbare manier reageren. In deze tijden waarin er zoveel onzekerheid is, kan stress een enorme impact hebben op ons lichaam.

Lees meer

Het belang van mindfullness bij stressbeheersing

Het belang van mindfullness bij stressbeheersing

Auteur: Herbalife Nutrition

Een nieuwe studie(1) toont aan dat depressie en stress, als dit niet kan worden beheerst, een negatief effect kan hebben op de stofwisseling en zelfs de effecten van gezonde voedingskeuzes teniet kunnen doen. Zeker nu we allemaal gedwongen binnen zitten en veel verschillende ballen in de lucht moeten houden is dit enorm belangrijk. Het is dus de moeite waard om je in mindfulness te verdiepen en het ‘zweverige’ vooroordeel los te laten.

Lees meer

Kenneth loopt de zwaarste marathon op aarde

Kenneth loopt de zwaarste marathon op aarde

Auteur: Herbalife Nutrition

De altijd sportieve Kenneth was door een verbrijzelde rugwervel en een zware rugoperatie even helemaal uit de running. Met een ijzeren plaat in zijn rug kwam hij vele kilo’s aan en stond zijn sportieve leven even stil. Zijn passie voor sport verdween echter niet. Toen hij op 36-jarige leeftijd, door een bootcamp bij hem in de buurt, kennismaakte met de producten van Herbalife Nutrition, kwam er een flinke ommezwaai.

Lees meer