Sta je op en straal je? Of vind je het lastig om uit bed te komen?

Wetenschappelijk gezien is het logisch dat ons lichaam beter werkt na een goede nachtrust, en aangezien de meeste mensen 's nachts hun grootste dosis rust en herstel krijgen, is de ochtend een tijd waarin je lichaam weer volop in werking is. Misschien merk je ook dat je 's morgens vroeg meer gefocust bent.

Vijf tips om 's ochtends vroeg te trainen om je op weg te helpen.

Focus

Een vroege ochtendtraining werkt erg goed en stelt je in staat te concentreren op de dingen die je moet bereiken. Ik merk dat de heldere geest die ik krijg van joggen, me de rust geeft die ik nodig heb om mijn dag te plannen en ervoor te zorgen dat ik niets vergeet. Probeer een deel van je trainingstijd te gebruiken om te beslissen hoe je je dag zult doorbrengen, zodat je het meeste uit je dag kan halen.

Prioriteren

We hebben allemaal goede bedoelingen en ik hoor van zoveel mensen die zeggen dat ze altijd van plan zijn om te trainen, maar toch geven ze geen prioriteit aan lichaamsbeweging boven de honderden andere dingen die ze moeten doen .

Hoe vaak zijn je goede voornemens verloren gegaan omdat je dag hectisch werd, waardoor je geen tijd of energie meer had om voor je lichaam te zorgen? Door vroeg op te staan ​​en je dag te beginnen met een training, kunnen je plannen niet ontsporen.

Wees positief

Verbeter je humeur met een natuurlijke stroom gezonde hormonen. Lichaamsbeweging bevordert de afgifte van gelukkige endorfine in je lichaam. Als je je dag begint met een vroege ochtendtraining, dan krijg je een gelukkig, positief gevoel dat invloed zal hebben op je eigen leven en dat van de mensen met wie je de hele dag in contact komt.

Succes

Succes en het gevoel van prestatie zullen je helpen om zelfvertrouwen op te bouwen. Er zijn weinig betere gevoelens dan het bereiken van een doel, zowel in de sport als in het leven. Door goede gewoonten aan te brengen en vroeg te trainen, bereik je een actief doel. Vertrouwen is een geweldige bijzaak dat voortkomt uit vastberadenheid en succes.

Metabolisme

Ochtendtrainingen kunnen je helpen om gedurende de dag extra vet te verbranden. Door je dag een kickstart te geven met lichaamsbeweging, stimuleer je ook je metabolisme en dwing je je lichaam om energie te gebruiken om gedurende de dag opnieuw op te wekken. Lichaamsbeweging kan je stofwisseling in rust verbeteren, waardoor je lichaam efficiënter calorieën kan verbranden.

Klik hier voor nog meer tips rondom fit worden.

Gerelateerd

Alle artikelen
Efficiënte trainingen voor thuis: de voordelen van HIIT en crosstraining

Efficiënte trainingen voor thuis: de voordelen van HIIT en crosstraining

Auteur: Herbalife Nutrition

Fitnesstrends zijn altijd een hot topic: mensen willen weten wat de nieuwste trainingsprogramma’s zijn waarmee ze in shape kunnen komen. Op dit moment kunnen de leidende trends in de fitnesswereld worden onderverdeeld in twee hoofdgroepen: holistisch en functioneel.

Lees meer

Hoe atleten de angst voor sportprestaties kunnen overwinnen

Hoe atleten de angst voor sportprestaties kunnen overwinnen

Auteur: Herbalife Nutrition

Atleten concentreren zich op verschillende variabelen om ervoor te zorgen dat ze optimaal presteren: een voedzaam en gezond dieet volgen, regelmatig trainen, de juiste supplementen nemen en voldoende rust krijgen. Maar prestatie gaat niet alleen over een optimale fysieke conditie; psychologische factoren spelen ook een belangrijke rol. Wanneer je een wedstrijd, race of competitief evenement hebt, kan je last krijgen van angst voor sportprestaties. Het kan komen in de vorm van overmatige opwinding of nervositeit, wat de besluitvorming en prestaties kan verstoren.

Lees meer

Streamen en stretchen: 5 eenvoudige stretchoefeningen om te doen tijdens het tv kijken

Streamen en stretchen: 5 eenvoudige stretchoefeningen om te doen tijdens het tv kijken

Auteur: Samantha Clayton

Laten we eerlijk zijn, na een lange dag gewerkt te hebben of voor anderen gezorgd te hebben, kijken we er allemaal naar uit om op de bank neer te ploffen en naar onze favoriete tv-programma's te kijken. Maar de hele dag zitten resulteert in stijve gewrichten tijdens het bewegen, waardoor mensen hun spieren langer en sterker maken om blessures te verminderen, vooral naarmate we ouder worden. Volgens American College of Sports Medicine (ACSM) moeten volwassenen twee tot drie keer per week flexibiliteitsoefeningen doen. Maar velen van ons vinden het moeilijk om te stretchen in een drukke week. Overweeg dit: door slechts vijf eenvoudige oefeningen per avond te doen, kan je aan je training beginnen en niks van je favoriete show missen.

Lees meer