Vernieuwing van Formula 1 shakes

Gezonde voeding is een belangrijke bijdrage aan het behoud en/of de verbetering van de algemene gezondheid. Optimale voeding voorziet het lichaam van voldoende vloeistof, macronutriënten, micronutriënten en voldoende calorieën. Aan alle vereisten voor een gezonde voeding kan worden voldaan door de inname van een verscheidenheid aan plantaardige en dierlijke voeding. Voor vegetariërs, en vooral veganisten, kan dit lastiger zijn. Met de heerlijke vernieuwde Formula 1 ontbijtshakes van Herbalife Nutrition heb jij binnen no-time de voedingsstoffen binnen die je nodig hebt - volledig vegan. Om jouw dag op de goede manier te lijf te gaan!

Gezonde voeding is een belangrijke bijdrage aan het behoud en/of de verbetering van de algemene gezondheid. Optimale voeding voorziet het lichaam van voldoende vloeistof, macronutriënten, micronutriënten en voldoende calorieën. Aan alle vereisten voor een gezonde voeding kan worden voldaan door de inname van een verscheidenheid aan plantaardige en dierlijke voeding.

Echter, vegetariërs, en vooral veganisten, moeten speciale aandacht besteden aan hun vitamine B12 inname.1
Volgens de huidige kennis is de aanvoer van vitamine B12 uit natuurlijke voedselbronnen zeer moeilijk te handhaven.
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) heeft vijf algemene aanbevelingen gedaan2:

  • Je kunt een gezond lichaamsgewicht behouden door ongeveer dezelfde hoeveelheid calorieën te consumeren als die het lichaam verbruikt. Zoek hiervoor je BMR uit en bekijk daarnaast per dag hoeveel je beweegt.
  • Beperk de inname van vet en kies onverzadigde vetten boven verzadigde vetten. Transvetten moeten worden vermeden.
  • Eet ten minste 400 gram fruit en groenten per dag (aardappelen, zoete aardappelen en andere zetmeelhoudende wortels vallen niet onder deze categorie). Een gezond dieet omvat ook peulvruchten (bijv. linzen, bonen), volkoren granen en noten.
  • Beperk de inname van monosachariden tot minder dan 10% van de dagelijkse calorische inname.3
  • Beperk het zout/natriumgehalte uit alle bronnen en consumeer bij voorkeur zout waar jodium aan is toegevoegd. Een inname van minder dan 5 gram zout per dag kan het risico op hart- en vaatziekten verminderen.4

Vele wetenschappelijke studies5 hebben aangetoond dat shakes met uitgebalanceerde voedingsstoffen, een gezonde en gemakkelijk te doseren methode voor gewichtsbeheersing zijn, wanneer ze geïntegreerd worden in een fitte en actieve levensstijl. De ingrediënten van de producten van Herbalife Nutrition worden voortdurend aangepast aan de wetenschappelijke vooruitgang en veranderingen in het productontwerp moeten worden goedgekeurd in overeenstemming met de wetenschappelijke ontwikkeling.

Voor veganistische diëten wordt een inname van vitamine B12 via voedingssupplementen aanbevolen; daarnaast zijn er nog andere individuele vereisten, zoals intoleranties of allergieën, die een rol spelen bij de keuze van voeding of voedingssupplementen. Soms bepaalt de smaak alleen al de keuze. Met deze zaken in het achterhoofd verandert Herbalife Nutrition in de tweede helft van 2018 en de eerste helft van 2019 de samenstelling van de ingrediënten van hun nummer 1 product: de Formula 1 shake.

Het meest populaire fruit ter wereld is de banaan.6 De eerste nieuwe smaak van deze reeks vernieuwde Formula 1 shakes is daarom Bananen Crème. De smaak bevat 18 g eiwit per portie, is glutenvrij, bevat 4 g vezel, dekt minstens 38% van de aanbevolen inname van 25 vitaminen en mineralen (waarvan 52% B12!). De nieuwe formulering bevat veganistische ingrediënten, natuurlijke smaken en is volledig vrij van kunstmatige kleurstoffen. F1 Bananen Crème biedt de beste ingrediënten, een pure smaakbeleving en goede voeding in één shake. Naast Bananen Crème is er Appel Kaneel en Café Latte en eind deze maand zal de zinderende smaaksensatie Munt Chocolade te verkrijgen zijn, dus zorg dat je er klaar voor bent!

1Melina V, Craig W, Levin S. Position of the Academy of Nutrition and Dietetics: Vegetarian Diet. 2016;116:1970-1980

2http://www.who.int/dietphysica... (retrieved September 2018)

3WHO guideline: sugar consumption recommendation. http://www.who.int/mediacentre/news /releases/2015/sugar-guideline/en/ (retrieved September 2018)

4WHO unhealthy diet. http://www.who.int/gho/ncd/risk_factors/unhealthy_diet_text/en/ (retrieved September 2018)

5Heymsfield SB, van Mierlo CA, van der Knaap HC, Heo M, Frier HI. Weight management using a meal replacement strategy: meta and pooling analysis from six studies. Int J Obes Relat Metab Disord. 2003;27(5):537-49

6https://de.statista.com/themen... (retrieved September 2018)

Gerelateerd

Alle artikelen
Wat zijn functionele theeën en waarom zou je ze drinken?

Wat zijn functionele theeën en waarom zou je ze drinken?

Auteur: Susan Bowerman

Het drinken en serveren van thee is een dagelijkse praktijk voor mensen over de hele wereld. Het nuttigen ervan kent vele ceremonies en tradities. De voordelen van het drinken van thee gaan verder dan de kunst van het bereiden en het opsnuiven van het aroma. Groene, zwarte en kruidenthee bevatten fytonutriënten, dit zijn verbindingen die planten niet alleen hun kleur, smaak en aroma geven, maar ook goed kunnen zijn voor de menselijke gezondheid. Sommige theefabrikanten voegen zelfs vitaminen en functionele kruiden toe aan thee die al goed voor je is. Beschouw ze als een andere soort functionele thee. Van groene thee met een vleugje fruit tot "energie"- en "bedtijd"-melanges, er zijn tientallen soorten functionele theeën om uit te kiezen. Hier zijn een paar bewezen functionele theeën om in je kast te hebben.

Lees meer

Alles wat je moet weten over zonnebrandcrème

Alles wat je moet weten over zonnebrandcrème

Auteur: Laura Chacon-Garbato

We horen vaak over het belang van zonnebrandcrème, bijvoorbeeld dat als we ons niet tegen de zon beschermen, we kunnen verbranden, tekenen van vroegtijdige veroudering kunnen krijgen en natuurlijk het risico lopen een huidziekte. Maar hoeveel en hoe vaak moeten we zonnebrandcrème gebruiken? Deze gids zal je helpen de basisprincipes van SPF en UV-straling te begrijpen. Bovendien zullen we ook andere veelgestelde vragen en mythes bespreken in verband met zonnebescherming.

Lees meer

Het verschil tussen probiotica en prebiotica

Het verschil tussen probiotica en prebiotica

Auteur: Susan Bowerman

Je zou kunnen denken dat je spijsvertering alleen dient om je te helpen bij het verwerken van de voedingsstoffen in je voedsel, maar het doet veel meer dan dat. In feite wordt je maagdarmkanaal het 'tweede brein' genoemd, dit is een complex systeem dat allerlei soorten informatie van en naar je 'eerste' brein verzendt en ontvangt. De "hersenen" in je darmen hebben een verscheidenheid aan receptoren die informatie verzamelen over aandoeningen in jouw spijsverteringskanaal. Het stuurt vervolgens signalen naar je 'eerste' brein, die die informatie gebruikt om de spijsvertering te regelen.

Lees meer