Wat betekent innovatie voor een vlaggenschipproduct?

Toen Herbalife’s Formula 1 shake in 1980 voor het eerst werd geïntroduceerd, bestond er geen enkel vergelijkbaar product. Het was een heerlijke gezonde maaltijd in een glas, die snel te bereiden en betaalbaar was en de ideale balans tussen eiwitten en andere belangrijke voedingsstoffen bood. Hoe is Herbalife er dan in geslaagd om Formula 1 al bijna 40 jaar het vlaggenschipproduct te laten zijn? Door innovatie.

Door de jaren heen hebben wij de samenstelling van het product en de kwaliteit van de ingrediënten steeds verder verbeterd en het aanbod aan smaken uitgebreid. Momenteel bevat een Formula 1, 21 vitaminen en mineralen, 17g hoogwaardige eiwitten en is het een goede bron van vezels; dit alles met slechts 170 calorieën in combinatie met 220 ml magere melk. Toen Formula 1 voor het eerst beschikbaar kwam, was de enige smaak vanille. Nu zijn er 28 smaken om uit te kiezen, wereldwijd.

Bovendien is Herbalife Nutrition altijd op zoek naar alternatieven die aan de specifieke voedingsbehoeften van specifieke regio’s voldoen. Zo heeft Herbalife Nutrition bijvoorbeeld in Rusland een avondshake ontwikkeld zodat mensen kunnen kiezen voor een gezonde maaltijd in de vorm van een vloeibaar warm opkikkertje. Ook bedacht het bedrijf een oplossing voor mensen in Brazilië die geen koelkast hebben en dus geen melk in huis kunnen bewaren: een melkvervanger in poedervorm (NutreV) die gecombineerd met Formula 1 een voedzame maaltijd vormt.

Herbalife Nutrition gaat ook van start met gerichte voedingsboosters – zonder toegevoegde smaak- of kleurstoffen, suikers of andere zoetstoffen – bedoeld om Formula 1 shakes te personaliseren om zo essentiële voedingsstoffen te creëren voor specifieke levensfasen. Deze innovatie verbetert niet alleen de beleving van de maaltijdvervanging, maar speelt eveneens in op de behoefte van de consument aan gepersonaliseerde, geïndividualiseerde, gerichte voeding.

Ook de komende jaren zal het voedingsbedrijf, naast smaak, kwaliteit en effectiviteit, ook blijven focussen op wetenschappelijke tests en productie-innovaties om de kwaliteit van het product te waarborgen. Consumenten eisen meer transparantie in hun voedingsproducten en Herbalife Nutrition was altijd al een voorstander voor het registreren van voedingssupplementen in het register van van de Council for Responsible Nutrition of Supplement OWL (Online Wellness Library). Wij zijn toonaangevend in de sector qua kwaliteitscontrole en wetenschap, met name op het gebied van botanische identificatie. Wij blijven vooroplopen bij het uitbreiden en verbeteren van ons programma om nieuwe wetenschappelijke ontwikkelingen, zoals DNA-technologie, op te nemen.

Herbalife Nutrition wil dat de klanten weten dat wat zij in hun lichaam stoppen, het allerbeste is. En dat is echt steeds een belangrijk element van onze Formula 1-evolutie.

Gerelateerd

Alle artikelen
Je houdt je doelen langer vol met een coach aan je zijde

Je houdt je doelen langer vol met een coach aan je zijde

Auteur: Herbalife Nutrition

Het is algemeen bekend: met z’n tweeën zijn de meeste dingen in het leven leuker dan alleen. Zo ook je wellness doelen te lijf gaan. Mensen die een coach hebben behalen hun doelen eerder dan degenen die alleen aan de slag gaan. De term wellness coach klinkt motiverend en positief. En of iemand je nu helpt om je fitnessroutine te verbeteren of betere voedingskeuzes te maken, coaches hebben dezelfde doelen.

Lees meer

Op pad naar de Hiking Trails voor Fitness en Plezier

Op pad naar de Hiking Trails voor Fitness en Plezier

Auteur: Herbalife Nutrition

Hiken is een geweldige manier om buiten te komen. Hier een aantal ideeën om je te laten hiken voor fitness en plezier.

Lees meer

De krachtige impact van Coaching

De krachtige impact van Coaching

Als we het woord “coach” horen, hebben we waarschijnlijk allemaal een persoon in gedachten. Veel mensen dragen de titel “coach” en je kunt ernaar kijken als een persoon die je vertelt wat je moet doen. Maar als je de enorme impact hebt ervaren die een coach kan hebben, niet alleen voor een team, maar ook voor specifieke individuen, weet je dat het meer is dan een titel.

Lees meer

Vind een member

Vind een member x