Epicor 1

Wat is EpiCor en waarom is het belangrijk voor darmgezondheid?

Veel mensen denken alleen in de koudere maanden hun immuunsysteem extra te moeten beschermen, maar het tegendeel is waar. Een studie met 96 proefpersonen toonde bijvoorbeeld aan dat EpiCor de gezondheid van het immuunsysteem en het nasale comfort in de lente net zo ondersteunt als in de winter. Het feit is dat ons immuunsysteem elke dag opnieuw op de proef wordt gesteld, niet alleen in bepaalde perioden van het jaar. EpiCor is een veilige en natuurlijke manier om de dagelijkse gezondheid van het immuunsysteem en de spijsverteringsorganen te ondersteunen.

Epicor 2

Epicor

EpiCor is een ingrediënt met fermentaten uit volledige voeding. Dit volkorenfermentaat is een postbiotisch ingrediënt dat gemaakt wordt van natuurlijke gist ("Saccharomyces cerevisiae" - ook bekend als brouwers- of bakkersgist) dat een streng gecontroleerd fermentatie- en droogproces ondergaat.

Verschillende studies tonen aan dat EpiCor fermentaat helpt bij het leveren van voordelen voor de gezondheid van het immuunsysteem en de darmgezondheid. Wanneer EpiCor dagelijks wordt ingenomen, is aangetoond dat het mensen helpt een gezondere levensstijl te leiden door de gezondheid van het immuunsysteem en het nasale comfort te ondersteunen. Bovendien kan het ook het darmmicrobioom ondersteunen. EpiCor is koosjer, glutenvrij, Non-GMO Project Verified, BSE- & TSE-vrij en is een veganistisch ingrediënt voor immuungezondheidssupplementen.

In tegenstelling tot andere vitaminesupplementen of -ingrediënten, is EpiCor een voedingssupplement waarvan klinisch is aangetoond dat het een sterk immuunsysteem ondersteunt.

Postbiotica

Epicor is een postbiotica, want het bevat gunstige bioactieve stoffen die bacteriën in voedingsmiddelen maken.Om postbiotica te krijgen is fermentatie nodig. Dit is een proces van bacteriën, dat ook wordt toegepast in producten die je misschien weleens eet, zoals augurk, yoghurt en zuurkool. Bij dit proces komen stofjes vrij: de postbiotica.

Je staat er misschien niet bij stil, maar je darmen hebben behoeften aan een goede omgeving. Postbiotica zijn belangrijk in het creëren hiervan en kunnen de gezondheidseffecten van bijvoorbeeld probiotica bevorderen. Probiotica zijn de bacteriën die van nature voorkomen in de darmen, zoals verschillende soorten bacteriën die jouw darmen helpen in om in een goede conditie te blijven.

Door gefermenteerde voeding te eten met postbiotica, kun je ervoor zorgen dat je darmogeving zuurder wordt gemaakt. Dit is goed voor de groei van goede bacteriën en kan er ook voor zorgen dat probiotica blijven bestaan. Jouw darmen en lichaam zullen hier uiteindelijk baat bij hebben.

Net als dat elk lichaam anders functioneert dan een ander lichaam, is ieders microbioom, dus de samenstelling van bacteriën in de darm, ook voor iedereen anders. Dat komt simpelweg, omdat wij niet allemaal hetzelfde eten. Dat betekent dat er ook verschil is tussen de gezondheidseffecten van pro- en postbiotica. Een goede balans tussen de samenstelling van bacteriën in je darmen is dus erg belangrijk voor je gezondheid.

Immune Booster

Ons immuunsysteem blijkt een ongelooflijk complex netwerk dat elke dag onvermoeibaar in stilte aan het werk is. Om je immuunsysteem te ondersteunen ontwikkelde Herbalife Nutrition Immune Booster! Dit voedingssupplement in poedervorm is geformuleerd met EpiCor®. Immune Booster is slimme voeding voor je immuunsysteem in een verfrissende bessensmaak. Het bevat ook belangrijke vitaminen en mineralen die bijdragen aan de normale werking van het immuunsysteem, zoals vitamine C en D, selenium en zink.

Geniet dagelijks van Immune Booster door een zakje (3,7 g) toe te voegen aan 150 ml water en te roeren tot het opgelost is. Neem één glas per dag bij de maaltijd. Gebruik dit product binnen een evenwichtige en gevarieerde voeding, als onderdeel van een gezonde actieve levensstijl.

Immune Booster

Gerelateerd

Alle artikelen
Dit is hoe jij effectief spieren kan opbouwen met een verantwoord dieet én training

Dit is hoe jij effectief spieren kan opbouwen met een verantwoord dieet én training

Auteur: Susan Bowerman

Als je de meeste mensen zou vragen wat er nodig is om spieren op te bouwen, zouden ze waarschijnlijk zeggen dat je gewoon proteïne, proteïne en nog eens proteïne moet eten. Proteïne is zeker belangrijk. Je spieren zijn immers gemaakt van proteïne, en je lichaam heeft er voldoende van nodig in de voeding om de bouwstenen te hebben die het nodig heeft om spiermassa op te bouwen. Maar proteïne alleen is niet voldoende. Je moet ook aandacht besteden aan de rest van je dieet en trainingsroutine.

Lees meer

Waarom je koolhydraten nodig hebt als je veel traint

Waarom je koolhydraten nodig hebt als je veel traint

Auteur: Susan Bowerman

Koolhydraten zijn de belangrijkste bron van brandstof in het dieet van een sporter; er bestaat echter een algemene misvatting dat alle koolhydraten slecht zijn. In feite zijn er veel soorten gezonde koolhydraten die in ieders dagelijkse voeding zouden moeten worden opgenomen.

Lees meer

Toegang tot voeding is de fundering van een gezond dieet

Toegang tot voeding is de fundering van een gezond dieet

Auteur: Kent Bradley

Onze voedingsveiligheid wordt wereldwijd bedreigd door een afnemende toegang tot voedingsrijke voeding. Na een decennium lang gestaag te zijn gedaald, neemt de honger in de wereld toe en treft het 9,9 procent van de mensen wereldwijd. Van 2019 tot 2020 is het aantal ondervoede mensen met maar liefst 161 miljoen toegenomen, een crisis die grotendeels te wijten is aan conflicten, klimaatverandering en de COVID-19-pandemie.

Lees meer