Wat te doen om wallen onder je ogen te voorkomen

Vooral in de winter hebben we soms last van wallen onder de ogen. Door alle feestjes in de winter raken we toch wat vermoeid en is dit te zien door donkere kringen of wallen onder de ogen. Wallen kunnen ontstaan door vochtophoping maar soms ook door vetophoping. Slaperigheid, gebrek aan alertheid en een niet zo fris gevoel, hier zijn vier eenvoudige tips om toch fris je dag te starten.

  • Blijf overdag goed gehydrateerd. Het menselijk lichaam bestaat voor 60% uit water en de meeste chemische reacties in het lichaam hebben water nodig. Probeer de aanbevolen inname van ongeveer 2 liter water per dag te consumeren. Het eten van grote maaltijden en het drinken van grote hoeveelheden water kan de slaapkwaliteit beïnvloeden, probeer daarom de consumptie enkele uren voor het slapengaan te beperken.
  • Zorg ervoor dat je kussen donzig is, zodat je huid niet opzwelt! Zorg er altijd voor dat je de beste optie kiest voor je dekbed, matras en kussens om de beste nachtrust te hebben. Ook kun je deze aanpassen aan het seizoen, zoals kiezen voor een warmere deken in de winter.
  • Vermoeidheid is vaak de boosdoener. We zitten vaak allemaal veel te lang achter onze televisie- en computerschermen. We moeten ook eens onze ogen en onszelf wat rust geven. Vergeet niet dat het om een ​​reden 'Beauty Sleep' wordt genoemd, dus laten we het allemaal eens serieus nemen.
  • Als je moe bent, ben je wellicht geneigd om je energieniveau te verhogen door kunstmatige stimulerende middelen die cafeïne bevatten (koffie, energiedranken, enz.). En sommige mensen drinken een glas alcohol (wijn, bier, enz.) om goed te kunnen slapen. Alcohol en cafeïne kunnen de kwaliteit en kwantiteit van de slaap beïnvloeden, vermijd daarom dranken die dit enkele uren voor het slapengaan bevatten. Alcohol kan ook je hydratatie beïnvloeden, omdat het een diureticum is; het stimuleert je lichaam om vloeistoffen te verwijderen. Goed gehydrateerd blijven is belangrijk voor veel lichaamsprocessen.

Zou je nog meer tips willen lezen om jouw dag goed te starten met meer informatie over een uitgebalanceerd ontbijt? Klik dan hier.

Gerelateerd

Alle artikelen
Wat zijn functionele theeën en waarom zou je ze drinken?

Wat zijn functionele theeën en waarom zou je ze drinken?

Auteur: Susan Bowerman

Het drinken en serveren van thee is een dagelijkse praktijk voor mensen over de hele wereld. Het nuttigen ervan kent vele ceremonies en tradities. De voordelen van het drinken van thee gaan verder dan de kunst van het bereiden en het opsnuiven van het aroma. Groene, zwarte en kruidenthee bevatten fytonutriënten, dit zijn verbindingen die planten niet alleen hun kleur, smaak en aroma geven, maar ook goed kunnen zijn voor de menselijke gezondheid. Sommige theefabrikanten voegen zelfs vitaminen en functionele kruiden toe aan thee die al goed voor je is. Beschouw ze als een andere soort functionele thee. Van groene thee met een vleugje fruit tot "energie"- en "bedtijd"-melanges, er zijn tientallen soorten functionele theeën om uit te kiezen. Hier zijn een paar bewezen functionele theeën om in je kast te hebben.

Lees meer

Alles wat je moet weten over zonnebrandcrème

Alles wat je moet weten over zonnebrandcrème

Auteur: Laura Chacon-Garbato

We horen vaak over het belang van zonnebrandcrème, bijvoorbeeld dat als we ons niet tegen de zon beschermen, we kunnen verbranden, tekenen van vroegtijdige veroudering kunnen krijgen en natuurlijk het risico lopen een huidziekte. Maar hoeveel en hoe vaak moeten we zonnebrandcrème gebruiken? Deze gids zal je helpen de basisprincipes van SPF en UV-straling te begrijpen. Bovendien zullen we ook andere veelgestelde vragen en mythes bespreken in verband met zonnebescherming.

Lees meer

Het verschil tussen probiotica en prebiotica

Het verschil tussen probiotica en prebiotica

Auteur: Susan Bowerman

Je zou kunnen denken dat je spijsvertering alleen dient om je te helpen bij het verwerken van de voedingsstoffen in je voedsel, maar het doet veel meer dan dat. In feite wordt je maagdarmkanaal het 'tweede brein' genoemd, dit is een complex systeem dat allerlei soorten informatie van en naar je 'eerste' brein verzendt en ontvangt. De "hersenen" in je darmen hebben een verscheidenheid aan receptoren die informatie verzamelen over aandoeningen in jouw spijsverteringskanaal. Het stuurt vervolgens signalen naar je 'eerste' brein, die die informatie gebruikt om de spijsvertering te regelen.

Lees meer