Zorg voor goede voeding tijdens je borstvoeding periode

Een baby krijgen is het perfecte voorbeeld van een situatie waarin spanning en vermoeidheid hand in hand gaan. In deze Wereld Borstvoedingweek deelt Herbalife Nutriton voedingstips voor nieuwe moeders om op hun best te zijn voor hun kindje.

Hoewel je van nature geneigd bent om de behoeften van je kind boven die van jezelf te stellen, is de beste versie van jezelf de versie die je baby de beste zorg en kwaliteit kan bieden.

Als kersverse moeder, is je lichaam zich aan het herstellen van de zwangerschap en de bevalling, en zo'n proces kost tijd en energie. Stel je alle veranderingen eens voor die je lichaam negen maanden lang heeft ondergaan om een mens te voeden en te ontwikkelen. En als je nu borstvoeding geeft, betekent dit dat je lichaam nog eens extra voedingsbehoeften heeft.

Maar het is niet alleen je lichaam; je geest heeft ook zorg nodig. De zwangerschap verandert de hersenenstructuur van een vrouw minstens tot twee jaar na het bevallen, volgens een studie die in Nature Neuroscience Journal* werd gepubliceerd. Het brein van een nieuwe moeder optimaliseert en herprogrammeert zich om aan de behoeften van haar baby te kunnen voldoen.

Vermoeidheid, drukte en gebrek aan slaap maken het moeilijk om na te denken over het samenstellen van gezonde maaltijden en ervoor te zorgen dat je voldoende van de juiste voedingsstoffen binnenkrijgt. Dat is echter wel de basis van je fysieke en mentale gezondheid en dus enorm belangrijk!

Als je borstvoeding geeft, heeft je lichaam een hogere behoefte aan vitaminen en mineralen. Je baby heeft namelijk ook voedingsstoffen nodig. Daarnaast verandert de samenstelling van borstvoeding naarmate de weken verstrijken, omdat je baby een andere behoefte aan voedingsstoffen krijgt. Je lichaam zorgt er over het algemeen voor dat de kwaliteit van de borstvoeding voor gaat op het voeden van jouw eigen lichaam. Om ervoor te zorgen dat je zelf niets tekort komt, is het dus belangrijk dat je goed en tijdig eet.

Formula 1 Shake van Herbalife Nutrition en het Multivitaminen complex voor vrouwen, bevatten de vitaminen en mineralen die je nodig hebt om weer op krachten te komen en die bij kunnen dragen aan gezonde mentale prestaties en focus om je te helpen te gedijen in je nieuwe rol.** De producten zijn ondersteund door de wetenschap en ontwikkeld door voedingsexperts. Een shake kan je, naast je gewone maaltijden, helpen om nutritionele gaten in je eetpatroon op te vullen, door je van de broodnodige eiwitten, vitaminen en mineralen te voorzien, zoals Foliumzuur, Vitamine C, IJzer en Zink.

Het is ook belangrijk om goed te blijven drinken. Zeker als het zo’n warme zomer is als nu. Per dag is 2 tot 2,5 liter geen overbodige luxe. Probeer eraan te denken dat je zelf ook een glas drinkt wanneer je je kindje voedt. H24 Hydrate is een drank met elektrolyten en vitamine C, die je aanmaakt met 0,5 L water. Het is heerlijk dorstlessend met een verfrissende citrussmaak en helpt je je vochtpeil snel aan te vullen.
Zorg dat je op tijd voldoet aan voedingsbehoeften zodat je je volledig kunt onderdompelen in de fantastische ervaring van het nieuwe moederschap.

* Bron
** Voor jouw optimale voedingspatroon tijdens je borstvoedingperiode raadt Herbalife Nutrition aan een arts raad te plegen.

Gerelateerd

Alle artikelen
Jouw spijsvertering gezond, jij gezond

Jouw spijsvertering gezond, jij gezond

Auteur: Susan Bowerman

Als meer mensen echt nadenken over hoeveel hun spijsverteringsstelsel elke dag voor hen doet, zijn ze misschien meer geneigd om beter voor hun spijsvertering te zorgen. Je spijsverteringssysteem heeft een enorme taak, want het breekt het voedsel af dat je eet om voedingsstoffen en energie beschikbaar te maken voor het lichaam en het is ook verantwoordelijk voor het afvoeren van ongewenste afvalstoffen uit het lichaam. Bovendien speelt je spijsverteringskanaal een belangrijke rol bij de immuniteit. Deze cellen aan de binnenkant van je spijsverteringskanaal helpen je lichaam te beschermen tegen bacteriële en virale indringers die je ziek kunnen maken.

Lees meer

Vijf manieren om je moeder (of jezelf) te verwennen op Moederdag

Vijf manieren om je moeder (of jezelf) te verwennen op Moederdag

Ontspan en kom eens goed tot rust op Moederdag door de spa-ervaring in het comfort van je eigen huis te creëren met deze vijf ideeën. Heb je als ouder wel eens van die dagen dat het leven zijn tol eist en je een oneindige lijst hebt met dingen die je nog moet doen? Eén van de beste manieren om met dergelijke stressvolle dagen om te gaan is door goed voor jezelf te zorgen. Dat kan bijvoorbeeld door een haarmasker aan te brengen, een gezonde maaltijd te bereiden of op tijd naar bed te gaan. Neem met Moederdag eens wat ‘me-time’ en verwen jezelf met deze vijf gemakkelijke stappen voor thuis:

Lees meer

6 tips om jouw maaltijden gezonder te maken

6 tips om jouw maaltijden gezonder te maken

Auteur: Susan Bowerman

Kleine veranderingen in jouw recepten kunnen leiden tot grote calorieverlagingen. Door een paar ingrediënten te wisselen, kunnen huisgemaakte gerechten een stuk gezonder worden. Wij gaven eerder tips over kleine veranderingen die je in de supermarkt kunt aanbrengen, want dat is tenslotte waar het pad naar gezond eten begint. Nu jij je gezonde ingrediënten mee naar huis hebt genomen, is het belangrijk om ze op de juiste manier te bereiden. Met slechts een paar kleine aanpassingen kun je elk gerecht dat je thuis klaarmaakt een beetje beter maken, zodat je na verloop van tijd gezonde eetgewoonten kunt ontwikkelen.

Lees meer