3 tips om je aantal stappen te verhogen

Onderschat de kracht van lopen niet. Het toevoegen van extra loopmomenten aan je dag kan een positief effect hebben op je gezondheids- en fitnessdoelen en je aantal stappen. Wil je een leuke, effectieve en sociale activiteit die je helpt beweging aan je dagelijkse routine toe te voegen? Probeer elke dag 10.000 stappen te maken. Lees verder om erachter te komen hoe je meer stappen per dag zet.

Word verliefd op wandelen

Wandelen is leuk, vooral als je dit in gezelschap doet. En het is cardiovasculair van aard, dus beginnen met wandelen in de maand februari is perfect omdat het officieel de “Hart maand” is. Terwijl de liefde rond Valentijnsdag in de lucht hangt, is mijn advies om genoeg van iemand te houden om iemand deze maand mee te vragen voor een wandeling.

Waarom een wandeling je goed kan laten voelen

Veel mensen zien wandelen als een activiteit met een te lage intensiteit om fitnessresultaten te zien. De waarheid is dat de effecten van het toevoegen van extra wandel momenten aan je dag veel verder gaat dan alleen het fysieke, omdat lopen je ook een goed gevoel kan geven. Als je iemand bent die wandelen niet als een sportmoment ziet, denk dan opnieuw na. Hoewel wandelen geen workout met hoge intensiteit is, heeft het geweldige voordelen voor je vetverbranding en draagt het bij aan je dagelijkse beweging.

Hoe 10.000 stappen je van inactief naar actief kunnen brengen

Wandelen is een geweldige eerste stap die inactieve mensen kunnen zetten. Als je eenmaal in beweging bent door een eenvoudige activiteit zoals wandelen, dan zal er in je hersenen van nature “feel good chemicaliën” zoals serotonine en dopamine vrijkomen, waardoor je een positieve emotionele boost krijgt die je kan helpen nog actiever te worden.

Hoe je je aantal stappen kunt verhogen

100-1.000 stappen

Verander gewoontes door bijvoorbeeld verder te parkeren in de garage, een keer eerder uit te stappen uit de bus, de trap te nemen, de roltrappen te vermijden of een wandeling van 5 minuten in je pauze te maken om je te helpen dit aantal stappen te behalen.

1.000-5.000 stappen

Om dit aantal stappen te bereiken, moet je meer wandel momenten toevoegen aan je dag door bijvoorbeeld te lopen als je belt en/of te gaan wandelen tijdens je koffiepauze van 20 minuten. Doe een bewuste poging om een ​​paar keer per dag uit je bureaustoel te komen en 5 minuten te gaan lopen.

5.000-10.000 stappen

10.000 stappen per dag vraagt om commitment. Probeer: traplopen als een workout door dit 5-6 keer per dag te doen, 5 km te lopen (klik hier voor meer tips rondom hardlopen), een 40 minuten durende wandeling met de hond te maken of twee koffiepauze-wandelingen van 20 minuten te maken.

Dit is een aanzienlijk aantal stappen. Iets minder dan 5.000 betekent dat je vrij inactief bent (volgens de ASCM-richtlijnen). Elke dag 10.000 stappen behalen, zal je laten voelen dat je echt aan het trainen bent.

De beste manier om je 10.000 stappen per dag bij te houden

Investeer in een eenvoudige stappenteller of telefoonapp om je stappen bij te houden. Er zijn veel leuke gadgets, maar ik raad aan om iets te vinden dat je kunt dragen, op je kleding kan bevestigen of in een zak kunt doen, zodat je elke stap telt.

Veel gadgets hebben indicatoren die je dagelijkse stappen bijhouden. Sterker nog, veel van de mobiele apps en armbanden feliciteren je zelfs wanneer je je doel voor die dag hebt bereikt.

Gerelateerd

Alle artikelen
Neem je fitnessroutine mee op vakantie

Neem je fitnessroutine mee op vakantie

Auteur: Herbalife Nutrition

Handen omhoog als je ooit je sportspullen hebt ingepakt voor op vakantie en niet bent gaan sporten. Laten we eerlijk zijn: zelfs met de beste bedoelingen worden onze fitnessregimes aan de kant gezet zodra we onze vakantiebestemming hebben bereikt.

Lees meer

Van de bank af en het veld op: onze kinderen laten bewegen

Van de bank af en het veld op: onze kinderen laten bewegen

Auteur: Samantha Clayton

Een van de meest positieve aspecten van lichaamsbeweging - naast gezondheidsvoordelen - is dat het echt leuk kan zijn. Elk kind dat zomermiddagen buitenshuis doorbrengt, met een bal speelt, schaatst of fietst, kan dit bevestigen. Auto's, technologie en entertainment hebben echter drastisch onze lichaamsbeweging veranderd.

Lees meer

Fit blijven in de zomerperiode

Fit blijven in de zomerperiode

Auteur: Herbalife Nutrition

Er zijn meer dan 165.000 gezondheidsgerelateerde apps beschikbaar om ons te helpen alles te volgen, van dagelijkse stappen tot slaapuren, eten, humeur en nog veel meer. Met al die opties is het moeilijk om te weten wat te volgen en waarom. Voor velen van ons zijn apps erg waardevol voor het volgen van vorderingen op het gebied van gezondheids-, voedings- en fitnessdoelen en om ons gemotiveerd te houden. Voor anderen werkt een reguliere benadering net zo goed. Wat je aanpak ook is, hier is wat inspiratie voor wat je deze zomer kunt volgen.

Lees meer

Vind een member

Vind een member x