Moeder geworden? Zo pas je weer je favoriete jeans!

Ben je voor het eerst of opnieuw moeder geworden? Dit is mijn 'must read' fitnessadvies om je te helpen weer lichamelijke zelfvertrouwen te krijgen. Probeer je je zwangerschapskilo’s te verliezen, maar merk je dat je ondanks je inspanningen geen resultaten ziet? Het kan voelen alsof je je pre-baby lichaam nooit terug zult krijgen. Maar slimmer sporten, niet intensiever, kan je helpen om resultaten te behalen.

Ik weet dat het moeilijk is om de zwangerschapskilo’s kwijt te raken en ik heb eerder geschreven over waarom nieuwe moeders zich moeten concentreren op de band met hun baby. Ik geloof ook dat goed eten en een paar momenten pakken om te sporten nieuwe moeders kan helpen zich beter te voelen, stress te verminderen en het zelfvertrouwen te herstellen. De focus van elke nieuwe moeder ligt op het ontwikkelen van een routine van het moederschap, maar het is belangrijk om ook tijd voor jezelf te reserveren. Met al je aandacht voor je baby kun je gemakkelijk jezelf verwaarlozen en dat kan ertoe leiden dat je je zelfvertrouwen verliest.

Ik ben een positief persoon en ik wil dat jij ook zelfvertrouwen hebt! Dus, hier zijn mijn tips om ervoor te zorgen dat nieuwe moeders alle tegenslagen kunnen overwinnen en doorgaan met het opbouwen van kracht en uithoudingsvermogen. Of je nu meer energie wilt of gewoon graag je favoriete jeans wilt passen, probeer deze tips in je leven toe te passen.

4 tips om je fitnessroutine te starten

  • Probeer vijf dagen per week minimaal 30 minuten te trainen en deel je workouts zodanig in dat er drie sessies gericht zijn op cardio-activiteit en twee gebaseerd zijn op kracht.
  • Mix je workouts en varieer je routine. Als je elke keer exact hetzelfde trainingsschema volgt dan past je lichaam zich aan en zie je geen resultaten meer.
  • Zorg dat je effectief traint. Bekijk een paar van mijn instructievideo’s, zodat je veelvoorkomende oefeningen op de juiste manier kunt uitvoeren.
  • Zodra een routine makkelijk wordt, kies dan voor een hoger tempo. Je moet jezelf blijven uitdagen.

Motivatie voor nieuwe moeders

Veel mensen vinden dat de moeite die ze doen om te sporten na verloop van tijd afneemt, dus probeer deze extra tips uit om gemotiveerd te blijven.

  • Voeg wat weerstandstraining toe om spiermassa op te bouwen. Dit zal je fitheidsschema effectiever maken.
  • Als je het saai vindt, kies dan om wat plezier toe te voegen: kies je favoriete muziek of train met een vriend.
  • Probeer HITT om jezelf uit te dagen en je routine te variëren.

Wanneer je geen resultaten meer behaalt, dan is het tijd om je plan te herzien en ervoor te zorgen dat je andere oefeningen doet om je doelen te bereiken. Onthoud dat het geen race is. Het hebben van een baby (of baby's) verandert je lichaam op verschillende manieren en het is belangrijk dat je naar je lichaam luistert. Zorg voor voldoende rust en maak je geen zorgen over je zwangerschapskilo’s. Stress kan je plan saboteren, dus ontspan en heb plezier terwijl je actief bent.

Gerelateerd

Alle artikelen
Neem je fitnessroutine mee op vakantie

Neem je fitnessroutine mee op vakantie

Auteur: Herbalife Nutrition

Handen omhoog als je ooit je sportspullen hebt ingepakt voor op vakantie en niet bent gaan sporten. Laten we eerlijk zijn: zelfs met de beste bedoelingen worden onze fitnessregimes aan de kant gezet zodra we onze vakantiebestemming hebben bereikt.

Lees meer

Van de bank af en het veld op: onze kinderen laten bewegen

Van de bank af en het veld op: onze kinderen laten bewegen

Auteur: Samantha Clayton

Een van de meest positieve aspecten van lichaamsbeweging - naast gezondheidsvoordelen - is dat het echt leuk kan zijn. Elk kind dat zomermiddagen buitenshuis doorbrengt, met een bal speelt, schaatst of fietst, kan dit bevestigen. Auto's, technologie en entertainment hebben echter drastisch onze lichaamsbeweging veranderd.

Lees meer

Fit blijven in de zomerperiode

Fit blijven in de zomerperiode

Auteur: Herbalife Nutrition

Er zijn meer dan 165.000 gezondheidsgerelateerde apps beschikbaar om ons te helpen alles te volgen, van dagelijkse stappen tot slaapuren, eten, humeur en nog veel meer. Met al die opties is het moeilijk om te weten wat te volgen en waarom. Voor velen van ons zijn apps erg waardevol voor het volgen van vorderingen op het gebied van gezondheids-, voedings- en fitnessdoelen en om ons gemotiveerd te houden. Voor anderen werkt een reguliere benadering net zo goed. Wat je aanpak ook is, hier is wat inspiratie voor wat je deze zomer kunt volgen.

Lees meer

Vind een member

Vind een member x