Neem je fitnessroutine mee op vakantie

Handen omhoog als je ooit je sportspullen hebt ingepakt voor op vakantie en niet bent gaan sporten. Laten we eerlijk zijn: zelfs met de beste bedoelingen worden onze fitnessregimes aan de kant gezet zodra we onze vakantiebestemming hebben bereikt.

Maar vakanties zijn een geweldige kans om iets nieuws te proberen als het gaat om fitness. Wat voor tripje je ook hebt gepland, we hebben met alles rekening gehouden:

Let’s go to the beach

Wissel je gebruikelijke wekelijkse pilates-les in voor strandyoga, kern-krakende paddle-boarding of zelfs een eenvoudige ochtendrun op het zand. Het zet je spieren op nieuwe en gevarieerde manieren aan het werk - en je hebt gegarandeerd een geweldig uitzicht tijdens het sporten!

Beklim een berg

Als je vakantiebestemming ruiger is, probeer dan mountainbiken, paardrijden, nordic walking of wandelen als onderdeel van je vakantie. De meeste resorts in bergachtige gebieden zijn opgezet voor deze sportieve activiteiten en daar kan je vaak de essentiële uitrusting huren.

Stadsmensen

Stedentrips bieden allerlei mogelijkheden voor fitness. De eenvoudigste manier is om jezelf elke dag een uitdagend stapdoel te stellen en op pad te gaan, te voet de stad verkennen. Maar je kunt ook van de gelegenheid gebruik maken om lokale sportscholen en sportlessen uit te proberen, een fiets te huren of een aantal nieuwe en spannende hardlooproutes te ontdekken.

Tijd om je sportspullen in te pakken!

Je hebt het hele jaar hard aan je conditie gewerkt, dus waarom zou je het laten vervallen terwijl je op vakantie bent? Het is zelfs een gouden kans om van routine te veranderen.

Klik hier voor nog meer tips om fit te blijven in de zomerperiode.


Gerelateerd

Alle artikelen
Van de bank af en het veld op: onze kinderen laten bewegen

Van de bank af en het veld op: onze kinderen laten bewegen

Auteur: Samantha Clayton

Een van de meest positieve aspecten van lichaamsbeweging - naast gezondheidsvoordelen - is dat het echt leuk kan zijn. Elk kind dat zomermiddagen buitenshuis doorbrengt, met een bal speelt, schaatst of fietst, kan dit bevestigen. Auto's, technologie en entertainment hebben echter drastisch onze lichaamsbeweging veranderd.

Lees meer

Fit blijven in de zomerperiode

Fit blijven in de zomerperiode

Auteur: Herbalife Nutrition

Er zijn meer dan 165.000 gezondheidsgerelateerde apps beschikbaar om ons te helpen alles te volgen, van dagelijkse stappen tot slaapuren, eten, humeur en nog veel meer. Met al die opties is het moeilijk om te weten wat te volgen en waarom. Voor velen van ons zijn apps erg waardevol voor het volgen van vorderingen op het gebied van gezondheids-, voedings- en fitnessdoelen en om ons gemotiveerd te houden. Voor anderen werkt een reguliere benadering net zo goed. Wat je aanpak ook is, hier is wat inspiratie voor wat je deze zomer kunt volgen.

Lees meer

3 tips om je aantal stappen te verhogen

3 tips om je aantal stappen te verhogen

Auteur: Samantha Clayton

Onderschat de kracht van lopen niet. Het toevoegen van extra loopmomenten aan je dag kan een positief effect hebben op je gezondheids- en fitnessdoelen en je aantal stappen. Wil je een leuke, effectieve en sociale activiteit die je helpt beweging aan je dagelijkse routine toe te voegen? Probeer elke dag 10.000 stappen te maken. Lees verder om erachter te komen hoe je meer stappen per dag zet.

Lees meer

Vind een member

Vind een member x