Versnel je fitnessresultaten met een uitgebalanceerd trainingsplan

Een evenwichtige aanpak toepassen is de beste benadering om een gezonde en actieve levensstijl te leiden. Evenwichtig en gestructureerd trainen zal je helpen jouw workouts zorgvuldiger uit te voeren en onnodige blessures te voorkomen. Bovendien zal het volgen van een evenwichtige routine jouw algemene trainingsresultaten verbeteren en je helpen jouw doelen sneller te bereiken.

Wij hebben allemaal onze individuele voorkeuren en antipathieën als het gaat om oefeningen doen, dus jouw routine afstemmen op wat je het leukste vindt, is de beste manier om te zorgen dat je gemotiveerd en toegewijd blijft om uw doelstellingen te bereiken.

Hieronder vind je vier trainingselementen die onderdeel moeten zijn van elk goed plan van aanpak.

Stretchoefeningen:

Regelmatig stretchoefeningen doen, zal je helpen om jouw lichaamsvertrouwen te vergroten en je bewuster te maken van je houding. Stretchoefeningen zijn ook heel goed voor het verbeteren van de gewrichtsstabiliteit, spierflexibiliteit en het verlichten van spierspanning.

Dynamische warming-up stretchoefeningen en statische rekoefeningen na het trainen hoeven maar 10 minuten in beslag te nemen, maar kunnen toch een enorm verschil maken in hoe je, je voelt. Begin altijd elke training met een warm-up en eindig met een cool-down.

Cardio
Cardiovasculaire activiteiten zijn goed voor jouw hart en goed voor het verbranden van overtollige calorieën. Je hart is een spier, en als je die een paar dagen per week hard laat werken, kan dit helpen om je hartritme te verbeteren. Als je regelmatig cardiovasculaire activiteiten doet, kun je, je gemiddelde hartslag tijdens rust verlagen, wat, op de lange termijn, goed is voor jouw gezondheid. Er zijn heel activiteiten waaruit je kunt kiezen; wandelen, hardlopen, fietsen, dansen en zwemmen zijn allemaal erg populair, maar elke oefening die uw hartslag verhoogd, heeft effect.

Het ten minste 150 minuten per week doen van matig intensieve cardio gerichte activiteiten of 75 minuten per week van intensievere activiteiten – of een combinatie hiervan – is een goede manier om naar de gezondheidsvoordelen te streven die je met trainen kunt bereiken.

Kracht
Wanneer je weerstandsgerichte training aan jouw routine toevoegt, zul je, je anders gaan voelen en ook zal jouw uiterlijk veranderen. Je zult overtollig lichaamsvet verliezen en magere spiermassa ontwikkelen, wat niet alleen geweldig is voor jouw uiterlijk, maar het helpt je lichaam ook om efficiënter om te gaan met het verbranden van calorieën. Een lichaam met een hoog percentage magere spiermassa heeft meer calorieën nodig om zichzelf in stand te houden dan een persoon met hetzelfde gewicht die een hoger percentage lichaamsvet heeft.

Je kunt spierweefsel stimuleren om te groeien door oefeningen te doen en jouw lichaamsgewicht als tegenwicht te gebruiken of door regelmatig gewichten te heffen. Het drie tot vier keer per week uitvoeren van weerstandsactiviteiten kan, gecombineerd met het volgen van een eiwitrijk dieet, je helpen om goede resultaten te bereiken.

Uithoudingsvermogen
Regelmatig, langdurige lichamelijke activiteiten doen zal jouw spierkracht verbeteren en je algehele uithoudingsvermogen verhogen. Wanneer je beweegt, moet jouw lichaam zuurstof en voedingsstoffen aan je weefsels leveren om je cardiovasculaire systeem efficiënter te laten werken.

Wanneer jouw hart en longen efficiënter werken, heb je meer energie om je met jouw dagelijkse taken bezig te houden. Je kunt jouw cardiovasculair uithoudingsvermogen verbeteren door je trainingen langer te laten duren, en spieruithoudingsvermogen door het gebruikte gewicht tijdens de oefeningen te vergroten en het aantal herhalingen te verhogen. Laat ten minste tijdens één sessie per week de focus op uithoudingsvermogen zijn gericht.

Wij hebben allemaal verschillende doelstellingen voor ons lichaam, dus een op jouw persoon afgestemd plan van aanpak is de beste manier om te zorgen dat je ernaar streeft om het beste uit jezelf te halen. Je kunt dan zelf bepalen hoeveel van elk trainingstype je in jouw week opneemt om je op jouw best te voelen. Houd een trainingsdagboek bij terwijl je experimenteert met jouw plan, zodat wanneer je de perfecte trainingscombinatie voor jouw lichaam heeft gevonden, je het heeft genoteerd voor toekomstig gebruik.

Gerelateerd

Alle artikelen
Herbalife Nutrition: al jaren de officiele voedingssupplier van de Franse Volleybal Federatie

Herbalife Nutrition: al jaren de officiele voedingssupplier van de Franse Volleybal Federatie

Auteur: Herbalife Nutrition

Sinds jaren is Herbalife Nutrition de trotse officiele voedingssupplier van Franse Volleybal Federatie. Herbalife Nutrition geeft de gericht advies en productondersteuning voor elke speler en zorgt er zo voor dat de teams optimaal kunnen presteren.

Lees meer

Herbalife Nutrition ambassadeur Anca Bucur behaalt voor de zesde keer de titel Miss Fitness Universe

Herbalife Nutrition ambassadeur Anca Bucur behaalt voor de zesde keer de titel Miss Fitness Universe

Auteur: Herbalife Nutrition

Anca Bucur, aerobic trainer en Herbalife ambassadeur heeft op “Miss Fitness Universe” in Miami voor de zesde keer de wereldkampioenstitel gewonnen. Bucur, die 32 jaar oud is, werd negen maanden geleden moeder. In een Facebook post bekende ze dat de wedstrijd "de mooiste, meest interessante, ontroerende en inspirerende uitdaging is". Deze trofee bevestigt dat je alles kunt doen wat je wilt, zolang er maar betrokkenheid, discipline, ambitie, veel werk en passie is".

Lees meer

Herbalife Nutrition scoort in Brussel

Herbalife Nutrition scoort in Brussel

Auteur: Herbalife Nutrition

Potje voetbal onder politici? Dat is de Schuman Trophy, een match ten voordele van verschillende goede doelen die opgericht zijn voor kwetsbare kinderen. Als trotse sponsor zaten wij op de eerste rij. Benieuwd hoe dat eruit zag?

Lees meer

Vind een member

Vind een member x