Wat betekent innovatie voor een vlaggenschipproduct?

Toen Herbalife’s Formula 1 shake in 1980 voor het eerst werd geïntroduceerd, bestond er geen enkel vergelijkbaar product. Het was een heerlijke gezonde maaltijd in een glas, die snel te bereiden en betaalbaar was en de ideale balans tussen eiwitten en andere belangrijke voedingsstoffen bood. Hoe is Herbalife er dan in geslaagd om Formula 1 al bijna 40 jaar het vlaggenschipproduct te laten zijn? Door innovatie.

Door de jaren heen hebben wij de samenstelling van het product en de kwaliteit van de ingrediënten steeds verder verbeterd en het aanbod aan smaken uitgebreid. Momenteel bevat een Formula 1, 21 vitaminen en mineralen, 17g hoogwaardige eiwitten en is het een goede bron van vezels; dit alles met slechts 170 calorieën in combinatie met 220 ml magere melk. Toen Formula 1 voor het eerst beschikbaar kwam, was de enige smaak vanille. Nu zijn er 28 smaken om uit te kiezen, wereldwijd.

Bovendien is Herbalife Nutrition altijd op zoek naar alternatieven die aan de specifieke voedingsbehoeften van specifieke regio’s voldoen. Zo heeft Herbalife Nutrition bijvoorbeeld in Rusland een avondshake ontwikkeld zodat mensen kunnen kiezen voor een gezonde maaltijd in de vorm van een vloeibaar warm opkikkertje. Ook bedacht het bedrijf een oplossing voor mensen in Brazilië die geen koelkast hebben en dus geen melk in huis kunnen bewaren: een melkvervanger in poedervorm (NutreV) die gecombineerd met Formula 1 een voedzame maaltijd vormt.

Herbalife Nutrition gaat ook van start met gerichte voedingsboosters – zonder toegevoegde smaak- of kleurstoffen, suikers of andere zoetstoffen – bedoeld om Formula 1 shakes te personaliseren om zo essentiële voedingsstoffen te creëren voor specifieke levensfasen. Deze innovatie verbetert niet alleen de beleving van de maaltijdvervanging, maar speelt eveneens in op de behoefte van de consument aan gepersonaliseerde, geïndividualiseerde, gerichte voeding.

Ook de komende jaren zal het voedingsbedrijf, naast smaak, kwaliteit en effectiviteit, ook blijven focussen op wetenschappelijke tests en productie-innovaties om de kwaliteit van het product te waarborgen. Consumenten eisen meer transparantie in hun voedingsproducten en Herbalife Nutrition was altijd al een voorstander voor het registreren van voedingssupplementen in het register van van de Council for Responsible Nutrition of Supplement OWL (Online Wellness Library). Wij zijn toonaangevend in de sector qua kwaliteitscontrole en wetenschap, met name op het gebied van botanische identificatie. Wij blijven vooroplopen bij het uitbreiden en verbeteren van ons programma om nieuwe wetenschappelijke ontwikkelingen, zoals DNA-technologie, op te nemen.

Herbalife Nutrition wil dat de klanten weten dat wat zij in hun lichaam stoppen, het allerbeste is. En dat is echt steeds een belangrijk element van onze Formula 1-evolutie.

Gerelateerd

Alle artikelen
Herbalife Nutrition: al jaren de officiele voedingssupplier van de Franse Volleybal Federatie

Herbalife Nutrition: al jaren de officiele voedingssupplier van de Franse Volleybal Federatie

Auteur: Herbalife Nutrition

Sinds jaren is Herbalife Nutrition de trotse officiele voedingssupplier van Franse Volleybal Federatie. Herbalife Nutrition geeft de gericht advies en productondersteuning voor elke speler en zorgt er zo voor dat de teams optimaal kunnen presteren.

Lees meer

Herbalife Nutrition ambassadeur Anca Bucur behaalt voor de zesde keer de titel Miss Fitness Universe

Herbalife Nutrition ambassadeur Anca Bucur behaalt voor de zesde keer de titel Miss Fitness Universe

Auteur: Herbalife Nutrition

Anca Bucur, aerobic trainer en Herbalife ambassadeur heeft op “Miss Fitness Universe” in Miami voor de zesde keer de wereldkampioenstitel gewonnen. Bucur, die 32 jaar oud is, werd negen maanden geleden moeder. In een Facebook post bekende ze dat de wedstrijd "de mooiste, meest interessante, ontroerende en inspirerende uitdaging is". Deze trofee bevestigt dat je alles kunt doen wat je wilt, zolang er maar betrokkenheid, discipline, ambitie, veel werk en passie is".

Lees meer

Herbalife Nutrition scoort in Brussel

Herbalife Nutrition scoort in Brussel

Auteur: Herbalife Nutrition

Potje voetbal onder politici? Dat is de Schuman Trophy, een match ten voordele van verschillende goede doelen die opgericht zijn voor kwetsbare kinderen. Als trotse sponsor zaten wij op de eerste rij. Benieuwd hoe dat eruit zag?

Lees meer

Vind een member

Vind een member x