3 tips om je aantal stappen te verhogen

Onderschat de kracht van lopen niet. Het toevoegen van extra loopmomenten aan je dag kan een positief effect hebben op je gezondheids- en fitnessdoelen en je aantal stappen. Wil je een leuke, effectieve en sociale activiteit die je helpt beweging aan je dagelijkse routine toe te voegen? Probeer elke dag 10.000 stappen te maken. Lees verder om erachter te komen hoe je meer stappen per dag zet.

Word verliefd op wandelen

Wandelen is leuk, vooral als je dit in gezelschap doet. En het is cardiovasculair van aard, dus beginnen met wandelen in de maand februari is perfect omdat het officieel de “Hart maand” is. Terwijl de liefde rond Valentijnsdag in de lucht hangt, is mijn advies om genoeg van iemand te houden om iemand deze maand mee te vragen voor een wandeling.

Waarom een wandeling je goed kan laten voelen

Veel mensen zien wandelen als een activiteit met een te lage intensiteit om fitnessresultaten te zien. De waarheid is dat de effecten van het toevoegen van extra wandel momenten aan je dag veel verder gaat dan alleen het fysieke, omdat lopen je ook een goed gevoel kan geven. Als je iemand bent die wandelen niet als een sportmoment ziet, denk dan opnieuw na. Hoewel wandelen geen workout met hoge intensiteit is, heeft het geweldige voordelen voor je vetverbranding en draagt het bij aan je dagelijkse beweging.

Hoe 10.000 stappen je van inactief naar actief kunnen brengen

Wandelen is een geweldige eerste stap die inactieve mensen kunnen zetten. Als je eenmaal in beweging bent door een eenvoudige activiteit zoals wandelen, dan zal er in je hersenen van nature “feel good chemicaliën” zoals serotonine en dopamine vrijkomen, waardoor je een positieve emotionele boost krijgt die je kan helpen nog actiever te worden.

Hoe je je aantal stappen kunt verhogen

100-1.000 stappen

Verander gewoontes door bijvoorbeeld verder te parkeren in de garage, een keer eerder uit te stappen uit de bus, de trap te nemen, de roltrappen te vermijden of een wandeling van 5 minuten in je pauze te maken om je te helpen dit aantal stappen te behalen.

1.000-5.000 stappen

Om dit aantal stappen te bereiken, moet je meer wandel momenten toevoegen aan je dag door bijvoorbeeld te lopen als je belt en/of te gaan wandelen tijdens je koffiepauze van 20 minuten. Doe een bewuste poging om een ​​paar keer per dag uit je bureaustoel te komen en 5 minuten te gaan lopen.

5.000-10.000 stappen

10.000 stappen per dag vraagt om commitment. Probeer: traplopen als een workout door dit 5-6 keer per dag te doen, 5 km te lopen (klik hier voor meer tips rondom hardlopen), een 40 minuten durende wandeling met de hond te maken of twee koffiepauze-wandelingen van 20 minuten te maken.

Dit is een aanzienlijk aantal stappen. Iets minder dan 5.000 betekent dat je vrij inactief bent (volgens de ASCM-richtlijnen). Elke dag 10.000 stappen behalen, zal je laten voelen dat je echt aan het trainen bent.

De beste manier om je 10.000 stappen per dag bij te houden

Investeer in een eenvoudige stappenteller of telefoonapp om je stappen bij te houden. Er zijn veel leuke gadgets, maar ik raad aan om iets te vinden dat je kunt dragen, op je kleding kan bevestigen of in een zak kunt doen, zodat je elke stap telt.

Veel gadgets hebben indicatoren die je dagelijkse stappen bijhouden. Sterker nog, veel van de mobiele apps en armbanden feliciteren je zelfs wanneer je je doel voor die dag hebt bereikt.

Gerelateerd

Alle artikelen
Slank blijven met zwaartekracht en timing

Slank blijven met zwaartekracht en timing

Auteur: Samantha Clayton

Denk je dat je fitnessapparatuur nodig hebt om in topconditie te komen? Heb je je training uitgesteld, omdat het moeilijk was om aan fitnessapparatuur in winkels of online te komen? Als je jezelf hierin herkent, dan heb ik goed nieuws voor je, je eigen lichaam is eigenlijk het beste fitnessapparaat dat je hebt. Het gaat overal met je mee, je hebt geen ingewikkelde set-ups en daarom is er nooit een excuus om je dag niet sportief te starten.

Lees meer

Hardlopen: 8 Tips om te starten

Hardlopen: 8 Tips om te starten

Auteur: Herbalife Nutrition

Terwijl sommigen van ons nog steeds vooral thuiswerken, is het makkelijk om het gevoel te krijgen dat we voor altijd binnenshuis opgesloten zitten. We hebben nu vaak wat tijd over en dit kunnen we goed benutten door nieuwe dingen uit te proberen. Wat goed zou zijn is een goede gewoonte op te pakken, zoals regelmatige lichaamsbeweging (vooral cardiotraining). Cardio is belangrijk, dus laten we het hebben over een van de gemakkelijkste manieren om een effectieve cardiotraining aan je fitnessroutine toe te voegen: hardlopen. Hier volgen enkele eenvoudige tips om je op weg te helpen voor het bereiken van je gewenste hardloopdoel.

Lees meer

Hoe je fitness in je thuiswerkplanning krijgt

Hoe je fitness in je thuiswerkplanning krijgt

Auteur: Samantha Clayton

Nu veel regeringen het beleid 'veiliger thuis' toepassen, inclusief voorzieningen voor thuiswerken, is het begrijpelijk dat de verstoringen in onze dagelijkse routines stress of angst kunnen veroorzaken. Voor velen is thuiswerken een nieuwe ervaring, en misschien merk je dat je essentiële tijd mist die je zou moeten nemen voor je welzijn. Daarom is het belangrijk om creatieve manieren te vinden om de hele dag door te blijven bewegen, terwijl je vanuit huis werkt.

Lees meer