My Nutrition

Wees voedingsbewust

Net zoals een auto het beste rijdt op goede brandstof, zo heb jij de juiste balans nodig van koolhydraten, proteïnen, goede vetten en vitaminen & mineralen om op je best te presteren.

Een uitgebalanceerd voedingspatroon betekent het eten van de juiste hoeveelheden en kwaliteit van essentiële voedingsstoffen, als onderdeel van je dagelijkse maaltijdplan. Het eten van 5 kleine, evenwichtige maaltijden gedurende de dag kan je bijvoorbeeld beter helpen het hongergevoel op afstand te houden, dan het verslinden van een groot bord bij de hoofdmaaltijden.

Kies waar jij meer over wilt weten en bekijk hieronder verschillende topics over voeding.

Jouw spijsvertering gezond, jij gezond

Jouw spijsvertering gezond, jij gezond

Auteur: Susan Bowerman

Als meer mensen echt nadenken over hoeveel hun spijsverteringsstelsel elke dag voor hen doet, zijn ze misschien meer geneigd om beter voor hun spijsvertering te zorgen. Je spijsverteringssysteem heeft een enorme taak, want het breekt het voedsel af dat je eet om voedingsstoffen en energie beschikbaar te maken voor het lichaam en het is ook verantwoordelijk voor het afvoeren van ongewenste afvalstoffen uit het lichaam. Bovendien speelt je spijsverteringskanaal een belangrijke rol bij de immuniteit. Deze cellen aan de binnenkant van je spijsverteringskanaal helpen je lichaam te beschermen tegen bacteriële en virale indringers die je ziek kunnen maken.

Lees meer

Vijf manieren om je moeder (of jezelf) te verwennen op Moederdag

Vijf manieren om je moeder (of jezelf) te verwennen op Moederdag

Ontspan en kom eens goed tot rust op Moederdag door de spa-ervaring in het comfort van je eigen huis te creëren met deze vijf ideeën. Heb je als ouder wel eens van die dagen dat het leven zijn tol eist en je een oneindige lijst hebt met dingen die je nog moet doen? Eén van de beste manieren om met dergelijke stressvolle dagen om te gaan is door goed voor jezelf te zorgen. Dat kan bijvoorbeeld door een haarmasker aan te brengen, een gezonde maaltijd te bereiden of op tijd naar bed te gaan. Neem met Moederdag eens wat ‘me-time’ en verwen jezelf met deze vijf gemakkelijke stappen voor thuis:

Lees meer

6 tips om jouw maaltijden gezonder te maken

6 tips om jouw maaltijden gezonder te maken

Auteur: Susan Bowerman

Kleine veranderingen in jouw recepten kunnen leiden tot grote calorieverlagingen. Door een paar ingrediënten te wisselen, kunnen huisgemaakte gerechten een stuk gezonder worden. Wij gaven eerder tips over kleine veranderingen die je in de supermarkt kunt aanbrengen, want dat is tenslotte waar het pad naar gezond eten begint. Nu jij je gezonde ingrediënten mee naar huis hebt genomen, is het belangrijk om ze op de juiste manier te bereiden. Met slechts een paar kleine aanpassingen kun je elk gerecht dat je thuis klaarmaakt een beetje beter maken, zodat je na verloop van tijd gezonde eetgewoonten kunt ontwikkelen.

Lees meer

Hoe het immuunsysteem werkt

Hoe het immuunsysteem werkt

Auteur: Kent Bradley

Werken aan een goed functionerend immuunsysteem is vandaag de dag een groter onderwerp dan ooit, maar wat is immuniteit eigenlijk? In een poll die we onlangs deelden op social media vroegen we onze volgers of zij hun immuunsysteem ondersteunen. Maar liefst 32% gaf aan daar veel te weinig of zelfs niet mee bezig te zijn. Daarom duiken we dieper in op het onderwerp: wat is het immuunsysteem?

Lees meer

Collageen Skin Booster benoemd tot Gekozen Product van het Jaar in België

Collageen Skin Booster benoemd tot Gekozen Product van het Jaar in België

Auteur: Herbalife Nutrition

Met trots kunnen we meedelen dat Collageen Skin Booster van Herbalife Nutrition door de Belgische consument benoemd is tot Gekozen Product van het Jaar 2021 in de categorie 'Schoonheidssupplementen'.

Lees meer

Hoe proteïnen, koolhydraten en vet sportprestaties verbeteren

Hoe proteïnen, koolhydraten en vet sportprestaties verbeteren

Auteur: Susan Bowerman

Mensen vragen zich vaak af wat de aanbevolen calorie-inname is voor koolhydraten of hoeveel procent van hun dieet uit proteïnen moet bestaan. Voor de gemiddelde mens wordt aangeraden om de 40-30-30-verdeling aan te houden voor koolhydraten, proteïnen en vet. Voor mensen met meer atletische doelstellingen zullen hun benodigdheden verschillen per persoon. De juiste balans vinden in macronutriënten is belangrijk voor sporters en actieve personen, omdat het veel impact kan hebben op hun training en sportprestaties.

Lees meer

9 verzorgingstips om een droge huid in de winter te voorkomen

9 verzorgingstips om een droge huid in de winter te voorkomen

Auteur: Herbalife Nutrition

Een droge, vochtarme huid kan op elk moment van het jaar optreden, maar vooral als het weer omslaat. Omdat het in veel delen van de wereld winter is, beginnen velen van ons ook veranderingen in de huid te zien. Tijdens koudere maanden is er buiten minder vocht in de lucht en kunnen verwarmingssystemen binnenshuis ook de huid uitdrogen.

Lees meer

Eettips om je op weg te helpen

Eettips om je op weg te helpen

Auteur: Susan Bowerman

Het lijkt alsof iedereen in 2020 meer gebakken heeft dan ooit. We zagen alles voorbijkomen op social media, zoals nieuwe recepten voor bananenbrood of zelfgemaakte hummus, maar bovenal veel lekkere en vaak ongezonde lekkernijen. Onze routines zijn de laatste maanden zo ingrijpend veranderd dat het niet gek is dat we even van onze gezonde gewoonten zijn afgedwaald, maar hoe pakken we nu de draad weer op? Dat doen we door het aanbrengen van veranderingen in onze levensstijl die gezond eten nu en in de toekomst zullen ondersteunen.

Lees meer

Meer proteïnen binnenkrijgen. Hoe doe je dat?

Meer proteïnen binnenkrijgen. Hoe doe je dat?

Auteur: Herbalife Nutrition

Of je nu op gewicht wilt blijven, af wilt vallen of aan wilt komen, jouw lichaam heeft altijd behoeften aan eiwitten, beter bekend als proteïne. Proteïne is een belangrijke voedingsstof en bevat aminozuren waar je lichaam niet zonder kan. Als je in je voeding voortdurend een tekort aan proteïne zou hebben, dan zou je lichaam geen andere keuze hebben dan te beginnen met het afbreken van proteïnen in je lichaam om de aminozuren te leveren die noodzakelijk zijn om de meest vitale lichaamseiwitten te produceren. Terwijl dit proces van aanmaken en afbreken voortdurend in je lichaam plaatsvindt, werkt het systeem alleen zolang er voldoende aminozuren uit de voeding komen om de twee processen in balans te houden. Bij een gezond dieet is het dus noodzaak om je proteïne-inname te controleren.

Lees meer

Hoe begin je 2021 nog sterker, gezonder en fitter

Hoe begin je 2021 nog sterker, gezonder en fitter

Auteur: Kent Bradley

Het nieuwe jaar is alweer even begonnen en we kijken terug op een bijzonder 2020. Een jaar dat we vooral binnen doorbrachten met het gezin of alleen. Een jaar waarin we niet lang hebben kunnen genieten van de sportschool en waarin eten een gewoonte werd om vrijgekomen tijd te verdrijven. Hierdoor zijn de kilootjes er stiekem bijgekomen en hebben we onze gezondsheidsdoelen enigszins verwaarloosd door onze prioriteiten te verschuiven en onszelf wat vaker ‘comfort food’ te gunnen. Dit heeft gevolgen voor onze gezondheid. Goede gezondheid is een combinatie van fysieke en mentale gezondheid, dat sterk wordt versterkt door voeding, sporten, slapen en het omgaan met andere mensen. Ondanks dat de regels om binnen te blijven en niet met grote groepen samen te komen voortduren, kun je voor dit jaar veranderingen doorvoeren waardoor je weer fit wordt en jezelf weer sterk voelt. Door kleine aanpassingen te doen in jouw dagelijks leven ben je dit jaar nog sterker en klaar voor elke volgende uitdaging die op jouw pad komt.

Lees meer

Tips voor het bewaren en bereiden van etenswaren

Tips voor het bewaren en bereiden van etenswaren

Auteur: Susan Bowerman

In tegenstelling tot wat vele mensen denken kan koken met restjes nog steeds lekker én bovendien voedzaam zijn. Probeer dit jaar eens zorgvuldiger om te gaan met de voeding die je koopt en probeer daarmee voedselverspilling zoveel mogelijk te verminderen. Voedselverspilling tegengaan is niet alleen goed voor het milieu, maar óók voor de portemonnee. Hier zijn enkele handige tips om voedselverspilling te voorkomen en de voedingswaarden te behouden.

Lees meer

Gezond eten: kies voor de juiste voeding

Gezond eten: kies voor de juiste voeding

Auteur: Susan Bowerman

Goed voor je lichaam zorgen zou nu meer dan ooit een topprioriteit moeten zijn. Dit betekent dat je bewuste keuzes moet maken om ons lichaam van de juiste voeding te voorzien, in plaats van ondoordachte keuzes die ervoor zorgen dat je wel meer eet, maar niet genoeg voedingstoffen binnenkrijgt. Het is niet meer dan normaal dat we een beetje meer gestrest zijn, maar stress kan ons ertoe aanzetten om voedingskeuzes te maken die vaak niet de beste zijn. Het gaat dan om calorierijk ‘comfortfood’, dat vaak te veel vet, zout en suiker bevat. Comfortfood vult de maag, maar het kan zijn dat we daardoor veel belangrijke voedingsstoffen mislopen die de algehele gezondheid ondersteunen, inclusief ons immuunsysteem.

Lees meer