Eieren zijn voor het leven. Niet alleen voor Pasen.

Zodra Pasen nadert, denken wij aan eieren. Je hebt de extra dikke, dubbele chocoladesoort, of de alledaagse soort van kippen. Raad eens welke we zouden aanbevelen!

Het probleem is dat eieren vaak in een slecht daglicht worden gezet. Ze hebben een hoog cholesterolgehalte in vergelijking met andere voedingsmiddelen, dus veel mensen weten niet zeker of ze in hun dieet moeten worden opgenomen.

We willen je graag geruststellen. Studies tonen aan dat het cholesterol in eieren geen negatieve invloed heeft op het cholesterolgehalte in het bloed.

Als onderdeel van een evenwichtige, gezonde levensstijl zijn eieren geweldig. Ze zijn een fantastische bron van eiwitten en 'goede' HDL-cholesterol. Ze zitten ook vol met vitaminen, mineralen, onverzadigde vetten en voedingsstoffen.

Er zit veel luteïne en zeaxanthine in, antioxidanten die het risico op bijvoorbeeld maculadegeneratie en staar verlagen. Ook bevat het veel choline, een voedingsstof die een essentiële rol vervult in alle cellen.

Dus, breek de dag, tik een eitje!

Tips voor meer eieren in je voedingspatroon

1. Het bakken van een ei kan het vetgehalte tot 50% verhogen. Beter om je ei te koken, te pocheren of een roerei te maken.

2. Roer in een pan met anti-aanbaklaag om te voorkomen dat je olie toe moet voegen. En gebruik magere melk of een non-zuivel alternatief in plaats van room.

3. Een hardgekookt ei als tussendoortje in de ochtend is een gezonde, eiwitrijke snack om de honger op afstand te houden tot de lunch.

4. Een eiwitomelet houdt de calorieën laag, maar je mist alle vitaminen en voedingsstoffen als je altijd de dooier verliest.

5. Heb je er al eens over nagedacht om eieren te bakken met je favoriete groenten? Frittatas & ‘shirred eggs’ zijn een geweldige manier om je veggie-inname op een heerlijke en gezonde manier te verhogen.

Gerelateerd

Alle artikelen
Wereldhartdag: wees goed voor je hart

Wereldhartdag: wees goed voor je hart

Auteur: Herbalife Nutrition

Het was afgelopen 29 september Wereldhartdag - een goed moment om na te denken over hoe we goed kunnen zijn voor ons hart en die van onze geliefden. Het zal je misschien verbazen dat hart- en vaatziekten wereldwijd [1] de belangrijkste doodsoorzaak zijn maar de meeste kunnen worden voorkomen door levensstijlgerelateerde risicofactoren aan te pakken, zoals roken, schadelijk alcoholgebruik, lichamelijke inactiviteit, ongezond dieet en obesitas [1].

Lees meer

Waarom je een plantaardig eetpatroon zou moeten overwegen

Waarom je een plantaardig eetpatroon zou moeten overwegen

Auteur: Herbalife Nutrition

Volgens de Voedsel- en Landbouworganisatie van de Verenigde Naties, zal de wereldvoedselproductie tegen 2050 naar schatting met 70% moeten worden verhoogd om iedereen te kunnen voeden. Plantaardige voeding kan een uitkomst bieden.

Lees meer

Essentiële voedingselementen voor spierherstel

Essentiële voedingselementen voor spierherstel

Auteur: Gudrun Hespel

Om vooruitgang te boeken in kracht en/of conditie is het belangrijk dat je je lichaam steeds nieuwe en progressief zwaarder wordende trainingsprikkels geeft. Je lichaam zal zich dan beetje bij beetje aanpassen aan de meer kracht vergende inspanningen. Dat noemen we adaptatie. Je spieren worden sterker en groter bij krachttraining en je uithoudingsvermogen verbetert bij cardiovasculaire training.

Lees meer

Vind een member

Vind een member x