Heb je een peptalk nodig?

Welke goede voornemens heb je gemaakt voor 2019? Uit een onderzoek aan het begin van het jaar onder 2.000 mensen bleek dat 71% van de mensen een beslissing nam om gezonder te gaan eten, terwijl 65% van de mensen aangaf meer te willen gaan bewegen.

Zes maanden later, terwijl sommigen van jullie op schema liggen, suggereren statistieken dat de meerderheid dat niet is. Maar wat je voornemens ook waren, het is nu een goed moment om de balans op te maken, je goed te voelen over vooruitgang en aanpassingen te doen als er nog een weg te gaan is.

Allereerst wat ging er goed? Heb je die extra dagelijkse stappen gemaakt en ben je meer water gaan drinken? Het is de moeite waard om goed te realiseren waar je goede voornemens in gewoonten zijn veranderd, zelfs als je er heel af en toe niet aan houdt.

Maar hoe zit het als je plan om vier keer per week te sporten mislukt is, of als je je gezonde eetpatroon een beetje aan de kant hebt geschoven? Er is nog voldoende tijd om vooruitgang te boeken in de richting van je doelen. Dit zijn onze tips voor halverwege het jaar om weer op het goede pad te komen, zodat 2019 een zeer goed jaar wordt:

  • Leer van de afgelopen 6 maanden: Wat vond je makkelijk of moeilijk, en waarom? Door vast te stellen wat wel en niet voor je werkt, kan je je aanpak van het bereiken van doelen aanpassen.
  • Microdoelstellingen: korte termijn doelen, zoals een maand met 10.000 stappen per dag of het dagelijks noteren van wat je eet, kunnen makkelijker behaald worden dan ambitieuze lange termijn doelen. Het stellen en aanpassen van doelen op korte termijn betekent dat je minder snel stopt.
  • Vier je successen ... op een gezonde manier: elke overwinning of mijlpaal die je behaald hebt, verdient erkenning! Maar denk dan aan ‘gezonde’ beloningen. Wat dacht je van een nieuwe shaker voor je eiwitshakes of nieuwe sportsokken of sportschoenen als je een bepaald hardloopdoel hebt bereikt?

Gerelateerd

Alle artikelen
Meer energie krijgen wanneer je down bent

Meer energie krijgen wanneer je down bent

Auteur: Samantha Clayton

Het zijn stressvolle tijden. Veel mensen hebben moeite om thuiswerken te combineren met thuisonderwijs en de behoeften van het gezin of huisgenoten. Met al deze saamhorigheid is het vaak moeilijk om tijd voor jezelf te vinden, wat ons kan uitputten. Als je worstelt met energie, dan heeft dit invloed op hoeveel je aan anderen en, belangrijker nog, aan jezelf kunt geven.

Lees meer

Duurzaamheid bij Herbalife Nutrition

Duurzaamheid bij Herbalife Nutrition

Auteur: Herbalife Nutrition

Duurzaamheid staat steeds meer in de spotlight. Regelmatig zie je op het nieuws iets over de klimaatverandering. Volgens veel wetenschappers wordt deze klimaatverandering vooral veroorzaakt door de mens. Voornamelijk door de verbranding van fossiele brandstoffen komt er veel CO2 in de lucht. En dit zorgt dan weer voor opwarming van de aarde. Heel veel bedrijven zijn zich hiervan bewust en focussen zich op duurzaamheid. Wat heeft Herbalife Nutrition reeds verbeterd op dit gebied? En wat zijn de toekomstplannen? In deze blog vind je alle informatie omtrent duurzaamheid Bij Herbalife Nutrition.

Lees meer

Creëer een plan voor een gezonde levensstijl dat voor jou werkt

Creëer een plan voor een gezonde levensstijl dat voor jou werkt

Als het gaat om fit en gezond worden, zijn er veel factoren die kunnen bijdragen aan je algehele gevoel van welzijn. Van voeding en rust, tot stress, werkverplichtingen, erfelijkheid en meer. Dit zijn slechts enkele van de vele dingen die jouw persoonlijke resultaten kunnen beïnvloeden.

Lees meer