Hoe we verpakkingsoplossingen ontwikkelen voor een duurzame toekomst

Hoewel plastic veel waardevolle toepassingen heeft, is de uitdaging dat momenteel slechts een kleine hoeveelheid plastic verpakkingen wordt gerecycled. Plastic afval zal naar verwachting verviervoudigen van 2010 tot 2050 en de wereldwijde recyclingcapaciteit zal slechts 1/3 van het afval beslaan. Door onze inzet voor ecologische duurzaamheid, kunnen we het aanzienlijke economische verlies voor de samenleving, de economie en het milieu helpen verzachten.

Als wereldwijd voedingsbedrijf is ecologische duurzaamheid een integraal onderdeel van onze innovatiestrategie. We zijn gefocust op het ontwikkelen van nieuwe verpakkingsoplossingen voor producten die veilig, functioneel en milieuvriendelijk zijn om onze inspanningen te ondersteunen bij het bevorderen van een duurzame toekomst en het verminderen van plastic afval.

Op weg naar een circulaire economie door ons plastic afval te verminderen

Het concept van een circulaire economie kijkt verder dan het lineaire industriële model van consumentenafval en richt zich op een positief ontwerpkader dat afval vermindert, de levensduur van producten en verpakkingsmaterialen verlengt en natuurlijke systemen regenereert.

We evalueren waar we de grootste impact kunnen hebben op het milieu, op basis van ons unieke supply chain-, productie- en distributiemodel. We zijn verheugd om innovatieve verpakkingsoplossingen te presenteren, als onderdeel van een grotere reis naar duurzaamheid, om ervoor te zorgen dat ons bedrijf blijft bloeien, net als de omgeving waarin we leven.

We zijn er trots op dat we nu 25 procent van Post-Consumer Resin (PCR) -plastic in onze productverpakkingen kunnen opnemen, te beginnen met onze Formule 1 Shake-bussen in de Noord-Amerikaanse regio en later wereldwijd uit te breiden.

Met meer dan 77 miljoen verkochte Formule 1-potten per jaar, is er een groot potentieel om ons plastic afval aanzienlijk te verminderen en nog dichter bij een circulaire economie te komen.

Hoe wordt onze 25 procent PCR Formule 1-pot geproduceerd?

Post-Consumer Resin (PCR) is een materiaal gemaakt van gerecyclede plastic flessen en biedt een duurzamer bronmateriaal dan nieuw plastic materiaal voor het verpakken van voedselproducten.

Wanneer consumenten deze verpakkingsmaterialen recyclen, gaan ze naar de recyclingfaciliteiten en worden ze in verschillende categorieën gesorteerd. Het plastic materiaal wordt vervolgens door een proces gevoerd waarbij het wordt gesmolten tot kleine plastic pellets die Post-Consumer Resin of PCR worden genoemd. De PCR-pellets worden vervolgens met nieuw plastic in een mal gemengd om een ​​gloednieuwe bus te creëren.

Vervolgens ondergaan ze een reinigingsproces, zodat elke bus klaar is om te worden gevuld, gewogen, geëtiketteerd en verzonden naar een plaatselijk Herbalife Nutrition distributiecentrum. Van daaruit is de Formule 1-bus klaar om verzonden te worden naar een Herbalife Nutrition-member en is het beschikbaar voor hun klanten.

Wat is de impact van PCR op de kwaliteit van onze Formule 1?

Onze topprioriteit is het waarborgen van de kwaliteit van elk product dat we op de markt brengen voor de miljoenen mensen die ervoor kiezen onze producten als onderdeel van hun dagelijkse voeding te gebruiken. Dat omvat het inkopen van de beste ingrediënten, het naleven van strikte productienormen en veel testen.

Deze toewijding aan kwaliteit geldt ook voor onze verpakkingen. Onze 25 procent PCR Formule 1-bus biedt een hoog niveau van bescherming en sterkte, aangezien PCR-plastic hetzelfde vermogen heeft om licht, zuurstof en gifstoffen te blokkeren, zodat ze niet door de verpakking laag kunnen dringen en in het product terechtkomen.

Door veilig PCR-plastic in de Formule 1-bussen op te nemen, kunnen we onze inspanningen om een ​​aanzienlijke impact op het milieu te hebben, versnellen, zonder de kwaliteit van onze verpakkingen of producten in gevaar te brengen.

Wat is de milieu-impact van de PCR Formule 1-bus?

Hoewel onze Formule 1-bussen al recyclebaar zijn, gaan we verder door PCR-materialen op te nemen. De 25 procent PCR Formule 1-bus draagt ​​op drie verschillende manieren bij aan een betere milieuduurzaamheid:

  • Kleinere ecologische voetafdruk
  • Minder plastic gebruik
  • Minder afval

Door PCR op te nemen in onze Formule 1-bussen, helpen we ons bedrijf haar ecologische voetafdruk te verkleinen en de impact op stortplaatsen te verminderen. Door deze stap van 25 procent PCR halen we 500 ton plastic uit de afvalstroom. Tot op heden hebben we sinds 2015 150 ton plastic uit onze Formule 1-bussen verwijderd.

Hoe hoger het percentage PCR dat we in onze producten kunnen opnemen, hoe groter de impact die we kunnen hebben op de bescherming van het milieu. Daarom zijn we van plan om PCR-verpakkingen uit te breiden naar andere producten met een hoge impact, waaronder onze thee en Herbal Aloe Concentrate. We zijn vastbesloten om het percentage PCR dat in onze verpakkingen wordt gebruikt, te verhogen en uit te breiden naar verschillende markten over de hele wereld om onze impact op het verminderen van plastic wereldwijd te vergroten.

Met ons wereldwijde bereik hebben we de mogelijkheid om onze klanten en distributeurs te mobiliseren om changemakers te worden in hun eigen gemeenschap en een positieve impact te hebben op het milieu door te recyclen.

We zijn er trots op samen te werken met geweldige teams in het hele bedrijf, variërend van verpakkingstechniek, kwaliteit, inkoop, toeleveringsketen, projectmanagement, productie, regelgevende zaken, zakelijke aangelegenheden, innovatie en productmarketing, die innovatieve oplossingen naar voren brengen om ons milieu te beschermen. Dit is nog maar het begin van onze inspanningen op het gebied van duurzaamheid en we zijn enthousiast over de komende tijd.

Meer weten over duurzaamheid bij Herbalife Nutrition? Klik hier.


Gerelateerd

Alle artikelen
6 op de 10 mensen ondervonden voor het eerst voedselonzekerheid tijdens de pandemie

6 op de 10 mensen ondervonden voor het eerst voedselonzekerheid tijdens de pandemie

Auteur: Herbalife Nutrition

De pandemie heeft de wereld zoals we die kennen veranderd en heeft een tragische crisis veroorzaakt in de volksgezondheid, de economie en voedselonzekerheid. Het aantal mensen dat lijdt aan honger en ondervoeding, vooral kinderen, blijft stijgen en vormt een bedreiging voor de meest kwetsbare communities.

Lees meer

We doneren meer dan $3 miljoen om honger de wereld uit te helpen

We doneren meer dan $3 miljoen om honger de wereld uit te helpen

Auteur: Herbalife Nutrition

We vieren het succes van ons Nutrition for Zero Hunger-initiatief. Dit doorlopende initiatief is gericht op het bestrijden van honger en we hebben samen met onze stichting meer dan $ 3 miljoen aan financiële hulp en giften gedoneerd. Volgens de Voedsel- en Landbouworganisatie lijdt een op de drie mensen in de wereld aan een vorm van ondervoeding. Nutrition for Zero Hunger heeft tot doel zoveel mogelijk gemeenschappen te verbeteren door middel van gezonde voeding en onderwijs door toonaangevende wereldwijde organisaties financieel te ondersteunen, waaronder Feed the Children en The Hunger Project.

Lees meer

Voeding voor Zero Hunger, het initiatief om de wereldhonger te beëindigen

Voeding voor Zero Hunger, het initiatief om de wereldhonger te beëindigen

Auteur: Herbalife Nutrition

We vieren het eerste jaar van het Nutrition for Zero Hunger-initiatief en we delen de resultaten in het teken van Wereldvoedseldag. Nutrition for Zero Hunger is een wereldwijd programma dat is afgestemd op de tweede Duurzame Ontwikkelingsdoelstelling van de Verenigde Naties, dat tot doel heeft honger in al zijn vormen tegen 2030 te beëindigen en voedselzekerheid en verbeterde voeding te bereiken.

Lees meer