Essentiële fitnesskit voor de feestdagen

De feestdagen kunnen de wilskracht van zelfs de meest toegewijde fitness- en gezonde levensstijlliefhebber testen, dankzij verstoorde dagelijkse routines, heerlijke snacks en, natuurlijk, de aantrekkingskracht van de bank! Maar met de juiste benodigdheden om je te helpen je shape en fitnessdoelen op het goede spoor te houden, kan je je voorbereiden op succes. Hier is een overzicht van alles wat je nodig hebt om tijdens de vakantie actief en gezond te blijven.

Calorie-tracking-app: als het gaat om het beheersen van de calorie-inname, zijn informatie en verantwoording essentieel. Tip: gebruik gratis te downloaden apps voor het bijhouden van calorieën. Vooral tijdens de vakantieperiode wanneer het gemakkelijk is om je calorie-inname te onderschatten.

Activiteiten Tracker: draagbare fitnessapparaten zijn geweldig om je eraan te herinneren en te motiveren om actief te blijven, vooral als je voor jezelf dagelijkse stappen of een trainingsdoel stelt.

Reflecterende kleding: denk tijdens koudere, donkere dagen aan zichtbaarheid wanneer je buiten traint. Investeer in fitnessapparatuur met reflecterende strips en overweeg een lampje voor tijdens het hardlopen in een slecht verlichte omgeving.

Nieuwe hardloopschoenen: de winter is een goed moment om te investeren in nieuwe hardloopschoenen met een goed profiel. Tijdens de feestdagen worden er vaak nieuwe stijlen en modellen uitgebracht, wat het shoppen voor nieuwe schoenen leuker maakt.

Mini-weerstandsbanden: rekbare banden in verschillende weerstandsniveaus zijn goedkope en draagbare trainingshulpmiddelen. Perfect voor het opwarmen van heupen, bilspieren, schouders en rug. Gebruik ze tijdens een warming-up van het hele lichaam of voor een snelle routine op basis van weerstand.

Nieuwe muziek: voeg een paar nieuwe, inspirerende workoutnummers (of zelfs nieuwe afleveringen van je favoriete podcast) toe aan je afspeellijst voor die extra motivatie om van de bank af te komen, die volgende km te rennen of een uitdagende workout te doorstaan.

Draadloze hoofdtelefoon: minder tijd besteed aan het ontwarren van draden die vastzitten in de lagen kleding, betekent meer tijd voor je trainingssessie.

Foam Roller: Word je eigen sportmassagetherapeut met dit handige hulpmiddel om strakke spieren over je hele lichaam te strekken en te ontspannen, voor of na de training. Geweldig voor hamstrings na een zware training.

Touwtjespringen: goed ouderwets touwtjespringen warmt je op en verhoogt je hartslag - slechts 10 minuten verhoogt je kerntemperatuur van het lichaam. Het is ook effectief als een training in intervalstijl als je niet naar de sportschool kunt gaan.

Nog meer tips voor een fitter en gezonder 2022? Klik dan hier.

Gerelateerd

Alle artikelen
Welke sportactiviteiten beoefen jij in de herfst / winter?

Welke sportactiviteiten beoefen jij in de herfst / winter?

Auteur: Herbalife Nutrition

De winter nadert, en daarmee worden de dagen korter en dalen de temperaturen. Wat als we deze seizoenswisseling benutten om er ons voordeel mee te doen door nieuwe sportactiviteiten te beoefenen, aangepast aan het seizoen? Je zult ontdekken dat je in de herfst of winter lichamelijke inspanning kunt combineren met fun!

Lees meer

Welke oefeningen helpen om gewicht te verliezen?

Welke oefeningen helpen om gewicht te verliezen?

Auteur: Herbalife Nutrition

Ben je op zoek naar sportieve oefeningen om af te vallen? Hoe val je af bij je billen, buik, dijen, benen, armen en/of heupen? Hoe pak je cellulitis aan? Geen geheimen, als het gaat om afvallen. Naast gezonde voeding is het belangrijk om actief te zijn door regelmatig te bewegen!

Lees meer

Wanneer is de beste tijd om te trainen?

Wanneer is de beste tijd om te trainen?

Auteur: Herbalife Nutrition

Ochtend, middag of avond: wanneer train je het beste? Als je met een fysieke activiteit begint, dan vraag je je misschien af wat de beste tijd is voor in je schema. Hier zijn wat tips voor het maken van de juiste keuze!

Lees meer