Go go go… voor die natuurlijke glow!

Het geheim achter een natuurlijke blos en gezonde gloed? Dat verklapt Self-Care Success Coach Goedele Leyssen, auteur van o.m. ‘De Wellness Formule’, je in vijf tips:

Tip 1: Ga beautyshoppen… in de versafdeling

“Een gezonde huid begint vanbinnen. Zet regelmatig wortelen op het menu, ze bevatten veel bètacaroteen dat je huid beschermt en herstelt. Ook komkommer is erg zuiverend voor je lichaam. In de schil zit silica, een mineraal voor een mooie, veerkrachtige huid. Blauwe bessen zijn ook altijd goed, ze hebben een krachtig effect tegen huidveroudering. Zelf geniet ik met volle teugen van het blauwebessenseizoen. De rest van het jaar haal ik ze uit de diepvries om er smoothies van te maken. De supermarkt is ideaal om te beautyshoppen (lacht). Beperk wel je zoete zondes, want suikermolecules beschadigen het collageen in de huid en versnellen het verouderingsproces. Collageen is een eiwit dat de huid elastisch, soepel en glad maakt. Deze stof is van nature in de huid aanwezig maar neemt af met het ouder worden.”

Tip 2: Drink voldoende water (en sjoemel met een smaakje)

“Onze huid is opgebouwd uit cellen, en die hebben water nodig om goed te functioneren. Voldoende drinken is dus belangrijk om je huid gezond en stralend te houden. Daarom drink je best meteen een glas water als je opstaat, want na een nacht slapen is je huid licht gedehydrateerd. Zet ’s morgens ook een fles water klaar en waak erover dat die tegen de avond leeg is. Handig: water met een smaakje drinkt zoveel makkelijker. Zelf doe ik wat geconcentreerd biologisch veenbessensap in mijn waterfles, zo haal ik met gemak mijn waterquotum.”

TIP VAN ONS: Voeg de Herbal Aloë Drinksiroop zonder kunstmatige zoet- of kleurstoffen toe aan je water. Beschikbaar in de smaken Aloëmax, Aloë original en mango.

Tip 3: Omarm die koude douche!

“Krijg je al kippenvel als je nog maar dénkt aan een koude douche? Dat kan, maar weet dat het een goedkope en efficiënte manier is om jong te blijven. Tel daarbij nog de voordelen van een betere bloedcirculatie en een sterker zenuwstelsel… Het proberen waard, toch? Geloof me, koud douchen is een fantastische manier om ’s morgens de mist in je hoofd te doen optrekken en energiek de dag te starten!”

Tip 4: Let op je ademhaling

“Wist je dat je met je ademhaling kan beïnvloeden hoe mensen naar je kijken? Hoe trager je ademt, hoe aantrekkelijker je wordt in de ogen van anderen. Denk eraan tijdens een date (lacht). Breng jezelf tot rust door eerst volledig in en dan weer krachtig uit te ademen. Adem nu rustig in via de neus, in 4 tellen. Hou je adem 7 tellen vast en adem via de mond uit in 8 seconden. Doe dit 3 keer.”

Tip 5: Mediteer en doe yoga (zoals de Downward Facing Dog)

“Meditatie houdt je hersenen jong, dat hebben tal van studies aangetoond. Daarnaast helpen yoga-oefeningen je ontspannen én sterker maken, wat een gunstig effect heeft op je huid. Zo is de ‘Downward Facing Dog’ een heel volledige oefening die verjongend werkt doordat ze al je hormonale klieren stimuleert. Ik las deze oefening regelmatig in mijn yogasessies in!”

Geef je huid een boost!

Ook zin in een stralende teint? Verhoog dan je collageengehalte. Collageen Skin Booster kan je daarbij helpen. Dit voedingssupplement zit boordevol bioactieve collageenpeptiden (Verisol® P) waarvan bewezen is dat ze rimpels verminderen, de huidelasticiteit verbeteren (na vier weken) én cellulitis verminderen (na drie maanden). Met dit poeder maak je in een handomdraai een heerlijke drank met een subtiele aardbei- en citroensmaak. Collageen Skin Booster werd niet voor niets door Belgische consumenten gekozen als ‘Gekozen Product van het Jaar 2021’ in de categorie Schoonheidssupplementen.

Gerelateerd

Alle artikelen
Wat te eten voor en na een training: 8 tips voor gezonde tussendoortjes

Wat te eten voor en na een training: 8 tips voor gezonde tussendoortjes

Auteur: Dana Ryan

Gezond snacken is een belangrijk onderdeel van elk dieet. Voor sporters en actieve mensen zorgen tussendoortjes voor voldoende brandstof voor de training, verbeteren ze het spierherstel, stimuleren ze de mentale prestaties en helpen ze bij het behouden van een gezonde lichaamssamenstelling. Als sportdiëtist vragen sporters me vaak: Wat moet ik eten voor en na een training? Wat is een goede sportsnack? Dit zijn goede vragen die ik graag beantwoord.

Lees meer

7 smakelijke manieren om meer groenten aan je dieet toe te voegen

7 smakelijke manieren om meer groenten aan je dieet toe te voegen

Donkere bladgroenten zijn voedzame krachtpatsers, boordevol ijzer, calcium, vezels en vitamine A, C, en K. Eet jij ze wel genoeg? Boerenkool, spinazie, snijbiet, sla, rucola en andere groenten helpen het cholesterolgehalte te verlagen, de energie te verhogen, de gezondheid van de ogen te behouden en ontstekingen te verminderen, naast andere voordelen. Ze bevatten ook verbindingen en ontstekingsremmende eigenschappen die het hart kunnen beschermen.

Lees meer

Vijf bewezen strategieën om je eetlust te bedwingen

Vijf bewezen strategieën om je eetlust te bedwingen

Auteur: Susan Bowerman

Leren je hongergevoel te beheersen is waarschijnlijk de grootste hindernis als je aan een fitplan begint. Het is een klacht die ik vaker hoor dan welke andere ook. Sommige mensen mopperen over het tellen van calorieën of het bijhouden van een eetdagboek; anderen mopperen over het maken van tijd om te sporten. Maar er gaat geen dag voorbij dat iemand me niet vertelt dat ze gewoon geen honger meer hebben of dat ze "de hele tijd honger hebben!"

Lees meer