Herbalife Nutrition werkt samen met het Amerikaanse Rode Kruis om het bewustzijn omtrent broodnodige bloeddonaties te vergroten

Herbalife Nutrition zal samen met het Amerikaanse Rode Kruis en andere organisaties, beroemdheden en influencers de cruciale rol die bloeddonaties spelen in de patiëntenzorg promoten. Herbalife Nutrition helpt ook mensen bewust te maken van de behoefte aan bloeddonatie via haar social media kanalen, en onder haar medewerkers, onafhankelijke members en klanten.

"Al meer dan 20 jaar steunt Herbalife Nutrition met trots het Amerikaanse Rode Kruis met lokale, nationale en wereldwijde initiatieven, waarbij een partnerschap wordt gestimuleerd dat is gebaseerd op gedeelde principes en waarden om anderen te helpen", zegt Dr. John Agwunobi, Co-President, Chief Health en Nutrition Officer bij Herbalife Nutrition.

Volgens het Rode Kruis doneren slechts drie van de 100 mensen in de VS bloed. De zomer is een van de meest uitdagende periodes van het jaar om bloed- en bloedplaatjesdonaties te ontvangen, omdat scholen die bloedtransporten organiseren zomervakantie hebben. Patiënten hebben tijdens de zomermaanden helaas geen vakantie, omdat ze bloed nodig hebben om nog te kunnen leven. Bloed en bloedplaatjes zijn nodig voor slachtoffers van ongevallen en brandwonden, hartchirurgie en orgaantransplantatiepatiënten en patiënten die worden behandeld voor leukemie, kanker of sikkelcelanemie.

"Het Amerikaanse Rode Kruis rekent op bloeddonaties om ervoor te zorgen dat bloed beschikbaar is voor patiënten wanneer en waar ze het nodig hebben", zegt Neal Litvack, Chief Marketing Officer van het Amerikaanse Rode Kruis. "We zijn zo dankbaar dat partners zoals Herbalife Nutrition onze bloed-campagne ondersteunen om een ​​breed publiek voor te lichten over het belang van het doneren van bloed om levens te redden."

Om ervoor te zorgen dat er bloed beschikbaar is waar en wanneer het nodig is, dringt Herbalife Nutrition er bij mensen op aan om de handen uit de mouwen te steken en regelmatig bloedafname momenten te organiseren op kantoor. Er zijn reeds vier bloedinzamelingsacties gepland in de Verenigde Staten, twee in Zuid-Amerika en negen in de regio Azië-Pacific.

Ondersteuning vanuit Herbalife Nutrition aan het Amerikaanse Rode Kruis, gaat verder dan alleen financiële steun. Herbalife Nutrition-medewerkers hebben deelgenomen aan meer dan 60 bloedtransfusies in Herbalife Innovation & Manufacturing-fabrieken. De resultaten van deze actie, gecombineerd met de donaties die zijn verzameld door Herbalife Nutrition, kunnen mogelijk duizenden levens redden.

Naast maatschappelijke verantwoordelijkheid richt Herbalife Nutrition zich ook op duurzaamheid. Lees hier meer.

Gerelateerd

Alle artikelen
“Nutrition for Zero Hunger” initiatief

“Nutrition for Zero Hunger” initiatief

Auteur: Herbalife Nutrition

Herbalife Nutrition heeft de lancering van het wereldwijde initiatief “Nutrition for Zero Hunger” aangekondigd, waarmee $2 miljoen wordt toegezegd om de honger in de wereld te helpen beëindigen, ervoor te zorgen dat mensen toegang hebben tot goede voeding en stijgende obesitas aanpakken. Het initiatief, met de hulp van non-profit partners, zal zich richten op het bieden van toegang tot gezonde voeding, het verbeteren van voedingseducatie, het identificeren van duurzame voedingsbronnen en het vergroten van het bewustzijn van de wereldwijde crisis.

Lees meer

Succesvolle negende editie van Tour d’ Extravaganza

Succesvolle negende editie van Tour d’ Extravaganza

Auteur: Berry ten Hoven

Op 18 september jongstleden kwamen achtentachtig Belgische Herbalife Nutrition members in Keulen aan bij het internationale Herbalife Nutrition event Extravaganza. Met deze Tour d’Extravaganza steunden zij Pedagogisch Centrum Wagenschot, een vereniging die jongeren een veilige haven en kansen tot zelfontplooiing biedt, door te wielrennen, mountainbiken, wandelen en lopen en daarmee donaties op te halen.

Lees meer

Heb je een peptalk nodig?

Heb je een peptalk nodig?

Auteur: Herbalife Nutrition

Welke goede voornemens heb je gemaakt voor 2019? Uit een onderzoek aan het begin van het jaar onder 2.000 mensen bleek dat 71% van de mensen een beslissing nam om gezonder te gaan eten, terwijl 65% van de mensen aangaf meer te willen gaan bewegen.

Lees meer

Vind een member

Vind een member x