Hoe je fitness in je thuiswerkplanning krijgt

Nu veel regeringen het beleid 'veiliger thuis' toepassen, inclusief voorzieningen voor thuiswerken, is het begrijpelijk dat de verstoringen in onze dagelijkse routines stress of angst kunnen veroorzaken. Voor velen is thuiswerken een nieuwe ervaring, en misschien merk je dat je essentiële tijd mist die je zou moeten nemen voor je welzijn. Daarom is het belangrijk om creatieve manieren te vinden om de hele dag door te blijven bewegen, terwijl je vanuit huis werkt.

Routine

Net zoals het belangrijk is om een ​​consistent trainingsregime te hebben om je fitness doelen te bereiken, is het belangrijk om je 'werkroutine' te ontwikkelen om slechte gewoonten te vermijden die je motivatie belemmeren.

Het is misschien verleidelijk om uit bed te rollen en in je pyjama te werken, maar voor je het weet wordt je werkplek ook een puinhoop en veranderen je gewoontes. Blijf consistent en houd een schema bij - sta op hetzelfde moment op als wanneer je 's ochtends naar kantoor zou gaan, douchen, aankleden, koffie of thee drinken, je werkplek klaarmaken en werken zoals je dat normaal ook zou doen. Door dit gevoel van normaliteit te behouden, blijf je gefocust op je taken.

Manieren om fitness in je thuiswerk-schema te krijgen:

Geef prioriteit aan beweging voor een positieve werkomgeving

Hoewel je je misschien meer zorgen maakt om je werk gedaan te krijgen dan om een ​​training te doen, is de waarheid dat je altijd tijd moet maken voor in totaal 30 minuten fitness per dag. Als je het een onderdeel van je schema maakt door het aan je dagelijkse agenda toe te voegen, zal het iets zijn om naar uit te kijken tijdens een anders eentonige werkdag.

Bovendien is er onderzoek dat langdurig zitten heeft gekoppeld aan een aantal gezondheidsproblemen zoals diabetes type 2, hart- en vaatziekten en rugpijn.

Zelfs als 'fit zijn' geen prioriteit voor je is, wordt de natuurlijke afgifte van endorfine door het lichaam verbeterd tijdens periodes van fysieke activiteit, wat op zijn minst je humeur zal verbeteren. En in dergelijke stressvolle tijden is een van de grootste voordelen van regelmatige lichaamsbeweging het vermogen om de activiteiten van het dagelijks leven gemakkelijker te maken.

Bewegen tijdens je werk

Hier zijn vijf eenvoudige oefeningen die je kunt doen terwijl je thuis werkt, en voor veel hoef je niet eens je werkplek te verlaten:

  • Stel een alarm in. Stel aan het begin, midden of aan het einde van elk uur een alarm in op je telefoon voor een paar minuten beweging. Of je nu kiest voor 1 minuut crunches, 60 squats of 20 push-ups - het instellen van de tijd om een ​​pauze te nemen in je werk om je lichaam in beweging te krijgen, zal je niet alleen helpen om je na verloop van tijd sterker te voelen, maar zal je ook helpen je energie op peil te houden gedurende dag.
  • Warm je spieren op met het stretchen van het bovenlichaam - doe je armen boven je hoofd, strek je uit tot je het in je borst en biceps voelt. Stretchen helpt om stress en strakke spieren te verlichten.
  • Neem je telefoontjes staand op. Of je nu besluit om tijdens een gesprek een wandeling te maken of wat squats te doen, gebruik deze tijd om je oortjes in te doen en te bewegen. Lunges kunnen ook je bilspieren en dijen trainen. Ga naar voren door je heupen richting de grond te laten gaan en wissel af van been.
  • Zittende crunches. Train je buikspieren terwijl je in je stoel zit. Houd je rug recht en je handen achter je hoofd en hef dan je knieën op naar je ellebogen.
  • Enkelcirkels. Zorg dat je bloed blijft stromen door enkele enkelcirkels te doen om een ​​gezonde bloedsomloop te ondersteunen.

Vergeet je uitgebalanceerde voeding niet

Het beheren van je trainingsroutine, het consumeren van een gezond dieet en het krijgen van voldoende rust zijn slechts enkele geweldige manieren waarop je kunt streven naar de beste fysieke en emotionele resultaten. Bovendien zorgt een uitgebalanceerd dieet met veel eiwitten ervoor dat je vol zit, zodat je niet constant naar de koelkast gaat. Vergeet niet dat thuiswerken niet betekent dat je over je grenzen mag gaan - zorg ervoor dat je deze extra tijd thuis neemt om tijd voor jezelf te maken om te ontspannen.

Lees hier verder voor nog meer tips over sporten tijdens social distancing.


Gerelateerd

Alle artikelen
Hoe atleten de angst voor sportprestaties kunnen overwinnen

Hoe atleten de angst voor sportprestaties kunnen overwinnen

Auteur: Herbalife Nutrition

Atleten concentreren zich op verschillende variabelen om ervoor te zorgen dat ze optimaal presteren: een voedzaam en gezond dieet volgen, regelmatig trainen, de juiste supplementen nemen en voldoende rust krijgen. Maar prestatie gaat niet alleen over een optimale fysieke conditie; psychologische factoren spelen ook een belangrijke rol. Wanneer je een wedstrijd, race of competitief evenement hebt, kan je last krijgen van angst voor sportprestaties. Het kan komen in de vorm van overmatige opwinding of nervositeit, wat de besluitvorming en prestaties kan verstoren.

Lees meer

Streamen en stretchen: 5 eenvoudige stretchoefeningen om te doen tijdens het tv kijken

Streamen en stretchen: 5 eenvoudige stretchoefeningen om te doen tijdens het tv kijken

Auteur: Samantha Clayton

Laten we eerlijk zijn, na een lange dag gewerkt te hebben of voor anderen gezorgd te hebben, kijken we er allemaal naar uit om op de bank neer te ploffen en naar onze favoriete tv-programma's te kijken. Maar de hele dag zitten resulteert in stijve gewrichten tijdens het bewegen, waardoor mensen hun spieren langer en sterker maken om blessures te verminderen, vooral naarmate we ouder worden. Volgens American College of Sports Medicine (ACSM) moeten volwassenen twee tot drie keer per week flexibiliteitsoefeningen doen. Maar velen van ons vinden het moeilijk om te stretchen in een drukke week. Overweeg dit: door slechts vijf eenvoudige oefeningen per avond te doen, kan je aan je training beginnen en niks van je favoriete show missen.

Lees meer

Waarom lichamelijke activiteit essentieel is voor een gezond hart

Waarom lichamelijke activiteit essentieel is voor een gezond hart

Auteur: Samantha Clayton

Elke keer dat je traint, versterk je je hart. Volgens het rapport van de Amerikaanse Surgeon General over fysieke activiteit en gezondheid hebben inactieve mensen bijna twee keer zoveel kans op het ontwikkelen van hartaandoeningen dan degenen die actiever zijn. Dat feit relativeert hoe belangrijk lichaamsbeweging is om hart- en vaatziekten te voorkomen.

Lees meer