Hoe je fitness in je thuiswerkplanning krijgt

Nu veel regeringen het beleid 'veiliger thuis' toepassen, inclusief voorzieningen voor thuiswerken, is het begrijpelijk dat de verstoringen in onze dagelijkse routines stress of angst kunnen veroorzaken. Voor velen is thuiswerken een nieuwe ervaring, en misschien merk je dat je essentiële tijd mist die je zou moeten nemen voor je welzijn. Daarom is het belangrijk om creatieve manieren te vinden om de hele dag door te blijven bewegen, terwijl je vanuit huis werkt.

Routine

Net zoals het belangrijk is om een ​​consistent trainingsregime te hebben om je fitness doelen te bereiken, is het belangrijk om je 'werkroutine' te ontwikkelen om slechte gewoonten te vermijden die je motivatie belemmeren.

Het is misschien verleidelijk om uit bed te rollen en in je pyjama te werken, maar voor je het weet wordt je werkplek ook een puinhoop en veranderen je gewoontes. Blijf consistent en houd een schema bij - sta op hetzelfde moment op als wanneer je 's ochtends naar kantoor zou gaan, douchen, aankleden, koffie of thee drinken, je werkplek klaarmaken en werken zoals je dat normaal ook zou doen. Door dit gevoel van normaliteit te behouden, blijf je gefocust op je taken.

Manieren om fitness in je thuiswerk-schema te krijgen:

Geef prioriteit aan beweging voor een positieve werkomgeving

Hoewel je je misschien meer zorgen maakt om je werk gedaan te krijgen dan om een ​​training te doen, is de waarheid dat je altijd tijd moet maken voor in totaal 30 minuten fitness per dag. Als je het een onderdeel van je schema maakt door het aan je dagelijkse agenda toe te voegen, zal het iets zijn om naar uit te kijken tijdens een anders eentonige werkdag.

Bovendien is er onderzoek dat langdurig zitten heeft gekoppeld aan een aantal gezondheidsproblemen zoals diabetes type 2, hart- en vaatziekten en rugpijn.

Zelfs als 'fit zijn' geen prioriteit voor je is, wordt de natuurlijke afgifte van endorfine door het lichaam verbeterd tijdens periodes van fysieke activiteit, wat op zijn minst je humeur zal verbeteren. En in dergelijke stressvolle tijden is een van de grootste voordelen van regelmatige lichaamsbeweging het vermogen om de activiteiten van het dagelijks leven gemakkelijker te maken.

Bewegen tijdens je werk

Hier zijn vijf eenvoudige oefeningen die je kunt doen terwijl je thuis werkt, en voor veel hoef je niet eens je werkplek te verlaten:

  • Stel een alarm in. Stel aan het begin, midden of aan het einde van elk uur een alarm in op je telefoon voor een paar minuten beweging. Of je nu kiest voor 1 minuut crunches, 60 squats of 20 push-ups - het instellen van de tijd om een ​​pauze te nemen in je werk om je lichaam in beweging te krijgen, zal je niet alleen helpen om je na verloop van tijd sterker te voelen, maar zal je ook helpen je energie op peil te houden gedurende dag.
  • Warm je spieren op met het stretchen van het bovenlichaam - doe je armen boven je hoofd, strek je uit tot je het in je borst en biceps voelt. Stretchen helpt om stress en strakke spieren te verlichten.
  • Neem je telefoontjes staand op. Of je nu besluit om tijdens een gesprek een wandeling te maken of wat squats te doen, gebruik deze tijd om je oortjes in te doen en te bewegen. Lunges kunnen ook je bilspieren en dijen trainen. Ga naar voren door je heupen richting de grond te laten gaan en wissel af van been.
  • Zittende crunches. Train je buikspieren terwijl je in je stoel zit. Houd je rug recht en je handen achter je hoofd en hef dan je knieën op naar je ellebogen.
  • Enkelcirkels. Zorg dat je bloed blijft stromen door enkele enkelcirkels te doen om een ​​gezonde bloedsomloop te ondersteunen.

Vergeet je uitgebalanceerde voeding niet

Het beheren van je trainingsroutine, het consumeren van een gezond dieet en het krijgen van voldoende rust zijn slechts enkele geweldige manieren waarop je kunt streven naar de beste fysieke en emotionele resultaten. Bovendien zorgt een uitgebalanceerd dieet met veel eiwitten ervoor dat je vol zit, zodat je niet constant naar de koelkast gaat. Vergeet niet dat thuiswerken niet betekent dat je over je grenzen mag gaan - zorg ervoor dat je deze extra tijd thuis neemt om tijd voor jezelf te maken om te ontspannen.

Lees hier verder voor nog meer tips over sporten tijdens social distancing.


Gerelateerd

Alle artikelen
Fitnesstrends 2021

Fitnesstrends 2021

Auteur: Samantha Clayton

Als we terugkijken op 2020, zullen we ons de verandering van onze routines herinneren. Hoe we deze hebben aangepast aan het nieuwe normaal - vooral onze fitnessregimes. Omdat sportscholen gesloten waren, volgden we online sportlessen en omarmden we buitenoefeningen. In 2021 kunnen we verwachten dat veel van de fitnessveranderingen in 2020 de norm worden. We zullen meer mensen thuis zien trainen in plaats van in een drukke sportschool, waarbij de nadruk wordt gelegd op mentale fitheid en een groeiend aantal technologische hulpmiddelen om onze routines kracht bij te zetten, zowel thuis, op het werk als onderweg.

Lees meer

Essentiële fitnesskit voor de feestdagen

Essentiële fitnesskit voor de feestdagen

Auteur: Herbalife Nutrition

De feestdagen kunnen de wilskracht van zelfs de meest toegewijde fitness- en gezonde levensstijlliefhebber testen, dankzij verstoorde dagelijkse routines, heerlijke snacks en, natuurlijk, de aantrekkingskracht van de bank! Maar met de juiste benodigdheden om je te helpen je shape en fitnessdoelen op het goede spoor te houden, kan je je voorbereiden op succes. Hier is een overzicht van alles wat je nodig hebt om tijdens de vakantie actief en gezond te blijven.

Lees meer

Atleet van wereldniveau deelt welzijns- en fitnessvoornemens voor een gelukkiger nieuwjaar

Atleet van wereldniveau deelt welzijns- en fitnessvoornemens voor een gelukkiger nieuwjaar

Auteur: Samantha Clayton

2020 is een uitdagend jaar geweest. Ik ben er zeker van dat velen van ons klaar zijn om in 2021 op de 'herstart'-knop te drukken en het nieuwe jaar te vullen met veel positiviteit en wellness. De start van het nieuwe jaar is een goed moment om nieuwe fitnessdoelen te stellen en te werken aan een gezondere levensstijl. Lees verder voor 5 manieren om ervoor te zorgen dat je gelukkiger en gezonder bent in 2021.

Lees meer