Hoe je fitness in je thuiswerkplanning krijgt

Nu veel regeringen het beleid 'veiliger thuis' toepassen, inclusief voorzieningen voor thuiswerken, is het begrijpelijk dat de verstoringen in onze dagelijkse routines stress of angst kunnen veroorzaken. Voor velen is thuiswerken een nieuwe ervaring, en misschien merk je dat je essentiële tijd mist die je zou moeten nemen voor je welzijn. Daarom is het belangrijk om creatieve manieren te vinden om de hele dag door te blijven bewegen, terwijl je vanuit huis werkt.

Routine

Net zoals het belangrijk is om een ​​consistent trainingsregime te hebben om je fitness doelen te bereiken, is het belangrijk om je 'werkroutine' te ontwikkelen om slechte gewoonten te vermijden die je motivatie belemmeren.

Het is misschien verleidelijk om uit bed te rollen en in je pyjama te werken, maar voor je het weet wordt je werkplek ook een puinhoop en veranderen je gewoontes. Blijf consistent en houd een schema bij - sta op hetzelfde moment op als wanneer je 's ochtends naar kantoor zou gaan, douchen, aankleden, koffie of thee drinken, je werkplek klaarmaken en werken zoals je dat normaal ook zou doen. Door dit gevoel van normaliteit te behouden, blijf je gefocust op je taken.

Manieren om fitness in je thuiswerk-schema te krijgen:

Geef prioriteit aan beweging voor een positieve werkomgeving

Hoewel je je misschien meer zorgen maakt om je werk gedaan te krijgen dan om een ​​training te doen, is de waarheid dat je altijd tijd moet maken voor in totaal 30 minuten fitness per dag. Als je het een onderdeel van je schema maakt door het aan je dagelijkse agenda toe te voegen, zal het iets zijn om naar uit te kijken tijdens een anders eentonige werkdag.

Bovendien is er onderzoek dat langdurig zitten heeft gekoppeld aan een aantal gezondheidsproblemen zoals diabetes type 2, hart- en vaatziekten en rugpijn.

Zelfs als 'fit zijn' geen prioriteit voor je is, wordt de natuurlijke afgifte van endorfine door het lichaam verbeterd tijdens periodes van fysieke activiteit, wat op zijn minst je humeur zal verbeteren. En in dergelijke stressvolle tijden is een van de grootste voordelen van regelmatige lichaamsbeweging het vermogen om de activiteiten van het dagelijks leven gemakkelijker te maken.

Bewegen tijdens je werk

Hier zijn vijf eenvoudige oefeningen die je kunt doen terwijl je thuis werkt, en voor veel hoef je niet eens je werkplek te verlaten:

  • Stel een alarm in. Stel aan het begin, midden of aan het einde van elk uur een alarm in op je telefoon voor een paar minuten beweging. Of je nu kiest voor 1 minuut crunches, 60 squats of 20 push-ups - het instellen van de tijd om een ​​pauze te nemen in je werk om je lichaam in beweging te krijgen, zal je niet alleen helpen om je na verloop van tijd sterker te voelen, maar zal je ook helpen je energie op peil te houden gedurende dag.
  • Warm je spieren op met het stretchen van het bovenlichaam - doe je armen boven je hoofd, strek je uit tot je het in je borst en biceps voelt. Stretchen helpt om stress en strakke spieren te verlichten.
  • Neem je telefoontjes staand op. Of je nu besluit om tijdens een gesprek een wandeling te maken of wat squats te doen, gebruik deze tijd om je oortjes in te doen en te bewegen. Lunges kunnen ook je bilspieren en dijen trainen. Ga naar voren door je heupen richting de grond te laten gaan en wissel af van been.
  • Zittende crunches. Train je buikspieren terwijl je in je stoel zit. Houd je rug recht en je handen achter je hoofd en hef dan je knieën op naar je ellebogen.
  • Enkelcirkels. Zorg dat je bloed blijft stromen door enkele enkelcirkels te doen om een ​​gezonde bloedsomloop te ondersteunen.

Vergeet je uitgebalanceerde voeding niet

Het beheren van je trainingsroutine, het consumeren van een gezond dieet en het krijgen van voldoende rust zijn slechts enkele geweldige manieren waarop je kunt streven naar de beste fysieke en emotionele resultaten. Bovendien zorgt een uitgebalanceerd dieet met veel eiwitten ervoor dat je vol zit, zodat je niet constant naar de koelkast gaat. Vergeet niet dat thuiswerken niet betekent dat je over je grenzen mag gaan - zorg ervoor dat je deze extra tijd thuis neemt om tijd voor jezelf te maken om te ontspannen.

Lees hier verder voor nog meer tips over sporten tijdens social distancing.


Gerelateerd

Alle artikelen
Slank blijven met zwaartekracht en timing

Slank blijven met zwaartekracht en timing

Auteur: Samantha Clayton

Denk je dat je fitnessapparatuur nodig hebt om in topconditie te komen? Heb je je training uitgesteld, omdat het moeilijk was om aan fitnessapparatuur in winkels of online te komen? Als je jezelf hierin herkent, dan heb ik goed nieuws voor je, je eigen lichaam is eigenlijk het beste fitnessapparaat dat je hebt. Het gaat overal met je mee, je hebt geen ingewikkelde set-ups en daarom is er nooit een excuus om je dag niet sportief te starten.

Lees meer

Hardlopen: 8 Tips om te starten

Hardlopen: 8 Tips om te starten

Auteur: Herbalife Nutrition

Terwijl sommigen van ons nog steeds vooral thuiswerken, is het makkelijk om het gevoel te krijgen dat we voor altijd binnenshuis opgesloten zitten. We hebben nu vaak wat tijd over en dit kunnen we goed benutten door nieuwe dingen uit te proberen. Wat goed zou zijn is een goede gewoonte op te pakken, zoals regelmatige lichaamsbeweging (vooral cardiotraining). Cardio is belangrijk, dus laten we het hebben over een van de gemakkelijkste manieren om een effectieve cardiotraining aan je fitnessroutine toe te voegen: hardlopen. Hier volgen enkele eenvoudige tips om je op weg te helpen voor het bereiken van je gewenste hardloopdoel.

Lees meer

Vijf oefeningen die bijdragen aan je gezondheid tijdens social distancing

Vijf oefeningen die bijdragen aan je gezondheid tijdens social distancing

Auteur: Samantha Clayton

Sportscholen en trainingsstudio's sluiten in het hele land en mensen worden gevraagd om thuis te blijven om de verdere verspreiding van het zeer besmettelijke COVID-19 (coronavirus) te vertragen. Dat is niet voor niets - de sportschool is een bekende en drukke plek waar ziektekiemen zich gemakkelijk kunnen verspreiden. Een nieuwe studie heeft aangetoond dat het coronavirus tot drie dagen kan blijven leven op oppervlakken - gewichten, kabelmachines, loopbanden en vloermatten -, alleen aan je zweethanddoek zal je niet genoeg hebben.

Lees meer