Neem je fitnessroutine mee op vakantie

Handen omhoog als je ooit je sportspullen hebt ingepakt voor op vakantie en niet bent gaan sporten. Laten we eerlijk zijn: zelfs met de beste bedoelingen worden onze fitnessregimes aan de kant gezet zodra we onze vakantiebestemming hebben bereikt.

Maar vakanties zijn een geweldige kans om iets nieuws te proberen als het gaat om fitness. Wat voor tripje je ook hebt gepland, we hebben met alles rekening gehouden:

Let’s go to the beach

Wissel je gebruikelijke wekelijkse pilates-les in voor strandyoga, kern-krakende paddle-boarding of zelfs een eenvoudige ochtendrun op het zand. Het zet je spieren op nieuwe en gevarieerde manieren aan het werk - en je hebt gegarandeerd een geweldig uitzicht tijdens het sporten!

Beklim een berg

Als je vakantiebestemming ruiger is, probeer dan mountainbiken, paardrijden, nordic walking of wandelen als onderdeel van je vakantie. De meeste resorts in bergachtige gebieden zijn opgezet voor deze sportieve activiteiten en daar kan je vaak de essentiële uitrusting huren.

Stadsmensen

Stedentrips bieden allerlei mogelijkheden voor fitness. De eenvoudigste manier is om jezelf elke dag een uitdagend stapdoel te stellen en op pad te gaan, te voet de stad verkennen. Maar je kunt ook van de gelegenheid gebruik maken om lokale sportscholen en sportlessen uit te proberen, een fiets te huren of een aantal nieuwe en spannende hardlooproutes te ontdekken.

Tijd om je sportspullen in te pakken!

Je hebt het hele jaar hard aan je conditie gewerkt, dus waarom zou je het laten vervallen terwijl je op vakantie bent? Het is zelfs een gouden kans om van routine te veranderen.

Klik hier voor nog meer tips om fit te blijven in de zomerperiode.


Gerelateerd

Alle artikelen
Hardlopen: 8 Tips om te starten

Hardlopen: 8 Tips om te starten

Auteur: Herbalife Nutrition

Terwijl sommigen van ons nog steeds vooral thuiswerken, is het makkelijk om het gevoel te krijgen dat we voor altijd binnenshuis opgesloten zitten. We hebben nu vaak wat tijd over en dit kunnen we goed benutten door nieuwe dingen uit te proberen. Wat goed zou zijn is een goede gewoonte op te pakken, zoals regelmatige lichaamsbeweging (vooral cardiotraining). Cardio is belangrijk, dus laten we het hebben over een van de gemakkelijkste manieren om een effectieve cardiotraining aan je fitnessroutine toe te voegen: hardlopen. Hier volgen enkele eenvoudige tips om je op weg te helpen voor het bereiken van je gewenste hardloopdoel.

Lees meer

Hoe je fitness in je thuiswerkplanning krijgt

Hoe je fitness in je thuiswerkplanning krijgt

Auteur: Samantha Clayton

Nu veel regeringen het beleid 'veiliger thuis' toepassen, inclusief voorzieningen voor thuiswerken, is het begrijpelijk dat de verstoringen in onze dagelijkse routines stress of angst kunnen veroorzaken. Voor velen is thuiswerken een nieuwe ervaring, en misschien merk je dat je essentiële tijd mist die je zou moeten nemen voor je welzijn. Daarom is het belangrijk om creatieve manieren te vinden om de hele dag door te blijven bewegen, terwijl je vanuit huis werkt.

Lees meer

Vijf oefeningen die bijdragen aan je gezondheid tijdens social distancing

Vijf oefeningen die bijdragen aan je gezondheid tijdens social distancing

Auteur: Samantha Clayton

Sportscholen en trainingsstudio's sluiten in het hele land en mensen worden gevraagd om thuis te blijven om de verdere verspreiding van het zeer besmettelijke COVID-19 (coronavirus) te vertragen. Dat is niet voor niets - de sportschool is een bekende en drukke plek waar ziektekiemen zich gemakkelijk kunnen verspreiden. Een nieuwe studie heeft aangetoond dat het coronavirus tot drie dagen kan blijven leven op oppervlakken - gewichten, kabelmachines, loopbanden en vloermatten -, alleen aan je zweethanddoek zal je niet genoeg hebben.

Lees meer