Succesvolle celebrity fitness technieken

Ben je geïnspireerd geraakt door tijdschriftverhalen over workout routines van beroemdheden? Ben je jaloers op het figuur van vele filmsterren? Als je Ja hebt geantwoord, of als je gewoon een paar geheimpjes van beroemdheden wilt weten, lees dan verder. Ik ga een paar celebrity fitness technieken met je delen.

Allereerst kan ik je verzekeren dat je geen fulltime voedingsdeskundige of fitnesstrainer nodig hebt om je eigen celebrity fitness status te bereiken. Hard werken en toewijding zijn de sleutels tot succes om je droomlichaam te realiseren.

We zijn allemaal beroemdheden in ons eigen leven, dus laat me je helpen aan de slag te gaan met het bereiken van je persoonlijke fitnessdoelen. Hier zijn enkele do's en don'ts rondom populaire fitness technieken van beroemdheden.

Top 4 celebrity fitness technieken

1. Crashdiëten

Don’t: kiezen voor gevaarlijke dieetmethodes. Veel beroemdheden hebben te maken met last-minute voorbereidingen op hun debuut op het grote scherm. Met een paar miljoen dollar op het spel in combinatie met de roem, is het niet verrassend dat ze tot extreme maatregelen overgaan. Lange zware reinigingen en verhongering zijn vreselijke opties.

Waarom: elke extreme voedingsmaatregel levert je slechts tijdelijke resultaten op. Er zijn veel gezondheidsrisico's verbonden aan extreem caloriearme diëten, en de gezondheidsrisico's op de lange termijn zijn gewoon niet de moeite waard om tijdelijk slank te zijn.

Do: Kijk goed in je keukenkastjes en herzie je eetgewoontes. Het vinden van je eigen persoonlijke calorische balans, zodat je kunt afvallen terwijl je je lichaam van essentiële voedingsstoffen voorziet, is de beste en veiligste manier om af te slanken. Bekijk de korte video van Susan Bowerman die laat zien hoe 100 calorieën er kunnen uitzien, zodat je kunt beginnen met het maken van weloverwogen voedingskeuzes.


2. Extreme fitness bootcamps

Don’t: Spring direct in een intensieve trainingsroutine van zeven dagen per week. Ik hoor je hard zuchten met dit advies, omdat we vaak denken hoe meer hoe beter. Dit is echter niet altijd het geval als het gaat om fitness. Ja, de krantenkoppen zouden kunnen zeggen dat je favoriete beroemdheid twee keer per dag twee uur lang traint terwijl ze/hij amper wat eet, maar wat ze niet delen is de pijn en het leed dat vaak met zulke intensieve schema's gepaard gaat. Velen vertrouwen op geneesmiddelen voor pijnbestrijding maar ik heb veel artikelen gelezen over beroemdheden die in het ziekenhuis werden opgenomen wegens uitputting. Alleen omdat iets lijkt magische resultaten te geven, betekent nog niet dat dit daadwerkelijk zo is. De kans is groot dat het gewoon weer een tijdelijke oplossing is. Vertrouw me als ik zeg dat er geen snelle oplossing is.

Do: Geleidelijk meer gaan sporten om resultaten te blijven realiseren. Onze lichamen zijn erg goed in het aanpassen aan verhoogde fysieke eisen. Wanneer iets gemakkelijk begint te voelen, werk dan een beetje harder. Als je net begint met trainen, focus je dan eerst op trainingsduur.

Naarmate je fitter wordt, kun je beginnen met het aanpassen van de intensiteit van je workouts om meer resultaten te krijgen in minder tijd.


3. Nieuwe fitness tools

Don’t: Koop elke nieuwe gimmick of fitness-tool. Vaak denk je door de fitte celebrity op de doos, dat het wel moet werken. Het is zeer waarschijnlijk dat het covermodel zich heeft voorbereid op de fotoshoot met traditionele fitness-technieken.

Waarom: Gadgets kunnen er aantrekkelijker uitzien dan het harde werk en het zweet dat gepaard gaat met lichaamsbeweging. Stel jezelf dus eerlijk de volgende vraag: wanneer kan je iets bereiken zonder eerst hard te werken?

Do: Investeer in enkele niet al te dure fitnessbenodigdheden, zoals handgewichten, weerstandsbanden en een yogamat. Er zijn veel nieuwe tools op de fitnessmarkt die werken. Maar voordat je iets koopt, beoordeel eerst elke nieuwe tool om te zien hoe praktisch ze daadwerkelijk zijn. Als ze zijn gebaseerd op de algemene principes van fitness, zoals cardio, flexibiliteit, uithoudingsvermogen of kracht, dan kunnen ze de moeite waard zijn. Als ze een betere conditie beloven door stil te staan, dan zullen ze waarschijnlijk je tijd en geld verspillen.


4. Sportschool abonnement en personal trainers

Don’t: Besteed meer geld dan je kan veroorloven aan een lidmaatschap van een sportschool of een personal trainer. Alleen omdat de sterren het doen, betekent niet dat gewone mensen elke maand een fortuin moeten spenderen aan dit soort zaken.

Waarom: Als je voor iets kiest dat je niet kan veroorloven - en erger nog, als je er geen gebruik van maakt - dan is het gemakkelijk om het lidmaatschap van de sportschool te laten vallen en te besluiten dat fitness te veel moeite en te duur is. Dat hoeft niet het geval te zijn. Joggen rond het park of een trainingsroutine om je huis kan net zo goed helpen je conditie op te bouwen net zoals die exclusieve sportschool. Ik geloof volledig in de kracht van persoonlijke training, maar sommige adviezen zijn voldoende als je er geen geld voor hebt.

Do: Bespreek je financiële situatie met een trainer en werk een duurzaam plan uit om jou in topconditie te brengen. Als je een vast budget hebt, laat je trainer het weten. Als fitnesstrainer is het onze taak om je de basis bij te brengen, je te helpen gemotiveerd te blijven en, het allerbelangrijkste, je te helpen veilig te trainen. Een goede trainer zal je helpen om uiteindelijk goed zelfstandig te kunnen trainen.

***

Ik bewonder de fitte lijven van beroemdheden en waardeer het harde werk en de moeite die ze leveren om hun look te behouden. Maar vergeet niet dat uiterlijk kan misleiden en dat het uiterlijk niet altijd een indicatie is van een goede gezondheid. Daarom stel ik voor om je eigen innerlijke filmster te vinden, gebruikmakend van het beste plan: een consistent goed dieet en een consistent plan voor lichaamsbeweging.

Gerelateerd

Alle artikelen
Slank blijven met zwaartekracht en timing

Slank blijven met zwaartekracht en timing

Auteur: Samantha Clayton

Denk je dat je fitnessapparatuur nodig hebt om in topconditie te komen? Heb je je training uitgesteld, omdat het moeilijk was om aan fitnessapparatuur in winkels of online te komen? Als je jezelf hierin herkent, dan heb ik goed nieuws voor je, je eigen lichaam is eigenlijk het beste fitnessapparaat dat je hebt. Het gaat overal met je mee, je hebt geen ingewikkelde set-ups en daarom is er nooit een excuus om je dag niet sportief te starten.

Lees meer

Hardlopen: 8 Tips om te starten

Hardlopen: 8 Tips om te starten

Auteur: Herbalife Nutrition

Terwijl sommigen van ons nog steeds vooral thuiswerken, is het makkelijk om het gevoel te krijgen dat we voor altijd binnenshuis opgesloten zitten. We hebben nu vaak wat tijd over en dit kunnen we goed benutten door nieuwe dingen uit te proberen. Wat goed zou zijn is een goede gewoonte op te pakken, zoals regelmatige lichaamsbeweging (vooral cardiotraining). Cardio is belangrijk, dus laten we het hebben over een van de gemakkelijkste manieren om een effectieve cardiotraining aan je fitnessroutine toe te voegen: hardlopen. Hier volgen enkele eenvoudige tips om je op weg te helpen voor het bereiken van je gewenste hardloopdoel.

Lees meer

Hoe je fitness in je thuiswerkplanning krijgt

Hoe je fitness in je thuiswerkplanning krijgt

Auteur: Samantha Clayton

Nu veel regeringen het beleid 'veiliger thuis' toepassen, inclusief voorzieningen voor thuiswerken, is het begrijpelijk dat de verstoringen in onze dagelijkse routines stress of angst kunnen veroorzaken. Voor velen is thuiswerken een nieuwe ervaring, en misschien merk je dat je essentiële tijd mist die je zou moeten nemen voor je welzijn. Daarom is het belangrijk om creatieve manieren te vinden om de hele dag door te blijven bewegen, terwijl je vanuit huis werkt.

Lees meer